Bruker-93156 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Øyne er undervurdert, men de er viktige i portrett, derfor lurte jeg på hvordan dere redigerer de. Selv bruker jeg levels på selve øyet og huden rundt, dodge/burn på iris, og highpass på iris til slutt... Noen triks dere vil dele? Edit: Endret 31. august 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Cardi Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg, som Mr. Olsen lurer veldig på hvordan folk redigerer øynene. Fint om man også kunne postet opp et eks. hvis man har mulighet til det, synes hvertfall jeg. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hvilken måte... HVILKEN!! ... ... hjelper ofte med litt curves og slikt... har ikke så mye erfaring med akkurat det.., men hvilken!!! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 En måte jeg benytter hvis pupillene er litt store, og fargen i øyet ikke kommer helt bra frem: 1. Kopierer øynene til et nytt layer 2. Justerer det hvite i øyet med Curves Adjustment Layer og maske. Prøve også å fargekorrigere. Justerer deretter pupillen på samme måte. Begge lysnes som regel litt. 3. Åpner øynene i Liquify. Benytter "Pucker Tool" og pincher øyet til pupillen blir en liten svart prikk. Øyefargen vil da smøres inn mot midten. Trykk Ok. 4. Deretter velger jeg History Brush og tegner pupillen tilbake i den størrelsen jeg ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå