Gå til innhold

Ikke mulig å ringe meg når telefonen switcher til 3g

Anbefalte innlegg

I leiligheten bytter telefonen flere ganger i løpet av dagen mellom EDGE og 3G, problemet er at når den er på 3G nett så kommer ikke samtaler gjennom, de får beskjed om at telefonen er slått av.. Hva kan dette komme av ? Klikker snart.. ikke en jævla skit som funker når den kobler på 3g..

har en HTC diamond, og på tilkoblingsinstillinger har jeg valgt Ventelo. Har også prøvd å laste ned internettinstillinger fra ventelo sine egne sider.

EDIT: virker sinnsykt bingo.. noen ganger kommer jeg fint gjennom når den er på 3g nettet.. er ikke alltid jeg får ringe ut heller.. forbaska skit..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes jo spennende ut. Hva sier telefonen om hvor god dekning du har på EDGE/3G?

Du sier at den virker i blant når den er på 3G. Har det gått andre veien også?

Har du opplevd de problemene du snakker om mens du ikke var tilkoblet 3G?

Noen andre som opplever tilsvarende problemer i din leilighet?

Du kan jo teste SIM-kortet i en annen telefon og se om du opplever det samme da. Burde også teste med noen andre sitt SIM i din telefon om mulig.

Dette vil nok ikke løse problemet, men svarene vil nok hjelpe kraftig på å forstå hvor problemet egentlig ligger.

Et siste alternativ er å låse den til GSM når du er hjemme. Det burde i alle fall løse problemet, men det frister kanskje ikke om du bruker datatrafikk ganske mye på telefonen.

Lenke til kommentar

Hei, takk for noen gode tips..

1. Når telefonen er på 3g i leiligheten er det 50/50 sjanse for at jeg klarer å surfe, ringe, motta samtaler osv.. altså et helvete.. Jeg skal teste litt på jobb i morgen om jeg får samme problem der, regner med at 3g dekningen er bedre på jobben.

2. Problemene oppstår BARE med 3g, edge fungerer utmerket.

3. Har ikke hatt besøk av andre med 3g i helgen, men skal få undersøkt litt mer nøye

4. Jeg får nytt simkort om 3 dager og håper det kanskje kan fjerne problemet

5. Tipset om å låse til GSM fungerer utmerket, takk skal du ha! Med telefonen låst til GSM så blokkerer den 3g, men ikke EDGE.. og EDGE gir meg god nok fart til å hente mail osv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I leiligheten bytter telefonen flere ganger i løpet av dagen mellom EDGE og 3G, problemet er at når den er på 3G nett så kommer ikke samtaler gjennom, de får beskjed om at telefonen er slått av.. Hva kan dette komme av ? Klikker snart.. ikke en jævla skit som funker når den kobler på 3g..

har en HTC diamond, og på tilkoblingsinstillinger har jeg valgt Ventelo. Har også prøvd å laste ned internettinstillinger fra ventelo sine egne sider.

EDIT: virker sinnsykt bingo.. noen ganger kommer jeg fint gjennom når den er på 3g nettet.. er ikke alltid jeg får ringe ut heller.. forbaska skit..

Lås den til GSM. Opplevde det samme med telenor for halvannet år siden i leiligheten min. 3G gir en slags spøkelses dekning. Den finner et 3G nett som den enten ikke har lov å være på, eller som det er feil i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...