Gå til innhold

Hadde jeg merket forskjell?

Venruki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til første inlegg, var sist til å loade i bf og det lagget som bare det i xp men så kjørte jeg inn en 512mb brikke (256+512) og nå er jeg alltid blant de tre beste til å loade og jeg henger ikke (lagge er vel feil ord)

Som det står i siggen min 512mb er for lite og det er lite vits i å kjøpe seg opp til 512 når framtiden krever noe annet

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde hatt Sapphire Radeon 9500 Atlantis PRO 128MB

AGP, ATI 9500PRO, DVI, TV-Out, Retail sjermkort,og 256 mbit ram....Hadde det gått raskere med 512 ram da?Eller hadde jeg merket forkjell på spill som Operation Flashpoint,CS,Generals???

Du vil merke stor forskjell ifra 256 til 512 ram, da spillene i dag er rimelig kravstore mht minne. Til og med i vanlig XP bruk vil du merke forskjell, det er iallefall min erfaring.

Nja vil nå ikke si at det er på grunn av spillene du ville merket noe forskjell, men winxp ville blitt litt raskere ja.

Har selv 512MB og nå har pc'en min stått på i 1dag 2timer og 50min og har 167MB ledig minne.

Lenke til kommentar
Les mine lepper, jeg sier det bare en gang !

Mye RAM er tingen, er tingen, er tingen,osv !!!

I dag er det min. 256mb hvis du har win. 98 eller Me

Har du XP så er det 512 og oppover som gir mening her i

livet !

Ps. husk å kjøpe riktig/e minnebrikker

Mvh

En minnelig man :lol:

Vil rette litt på det du sier, for jeg har selv brukt en maskin med xp og 128mb ram uten problemer!

alt gikk like glatt som om det skulle vært 256mb+.

Min maskin har 256mb ram og jeg fikk låne en 256mb ram brikke av leieboerne da jeg skulle bruke dette til redigering og litt andre 3d programer, merket ingen forskjell når det gjaldt spill, men det er jo klart at det kommer godt med når du skal bruke maskinen til noe litt mer avansert enn spill som kom ut for 2 år siden.

Så for å si det rett ut, så tror jeg ikke at han vil merke noen ytelsesøkning ved å sette inn en ram brikke til, det gjorde hvertfall aldri jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...