Lamentations Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg hørte for litt siden Dream Theatres Images ans Words, hvilket jeg synes var veldig bra (Under A Glass Moon er helt rå), og lurer på om noen har en anbefaling på andre album av de jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Fra et veldig subjektivt ståsted vil jeg anbefale å unngå det nyeste albumet Systematic Chaos. Awake og Scenes From a Memory er noen utrolige sterke album. Lenke til kommentar
Lamentations Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Fra et veldig subjektivt ståsted vil jeg anbefale å unngå det nyeste albumet Systematic Chaos. Awake og Scenes From a Memory er noen utrolige sterke album. Takker Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Keldon og jeg er visst veldig enige. Du kan titte på utgivelsen Six Degrees of Inner Turbulence (2002) også, mye bra på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 "Dream Theatre" har jeg ikke hørt om. Er det et nytt band? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Dream Theatre Theater Søren da Jeg likte heller ikke så godt Systematic Chaos. +1 Awake og Scenes From a Memory Endret 1. september 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Dream Theatre ble dannet i 1985, så nei. Da under navnet "Majesty". Jeg likte heller ikke så godt Systematic Chaos. +1 Awake og Scenes From a Memory Tror han ville frem til at de kalles Dream Theater. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Skrivefeil. :/ Endret 1. september 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Uff, beklager. Kunne ikke dy meg. Uansett, sjekk ut Scenes From A Memory. Utvilsomt Dream Theaters beste. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nja, Scenes.. er bra den, men Images and words er beste skiva til DT i mine ører Six degrees...er også veldig bra, og inneholder bl.a. min DT favoritt, "blind faith". Vil også anbefale Falling into infinity, et album som kanksje ikke er så progressivt orientert, mange herlige låter er det ihvertfall på albumet. Lenke til kommentar
Parson Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Images and Words er den beste skiva til Dream Theater. Train of Thought kommer på en sterk andreplass. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg hørte for litt siden Dream Theatres Images ans Words, hvilket jeg synes var veldig bra (Under A Glass Moon er helt rå), og lurer på om noen har en anbefaling på andre album av de jeg bør kjøpe? Det kommer litt an på hvilken stil du foretrekker. De første albumene er mest variert, mens "Scenes from a memory" og "Six degrees" var konseptalbum (kun CD 2 på den sistnevnte). Det er en mer progressiv stil hvor hele albumet er ett sammenhengende stykke. Og det klarer de UTROLIG bra... (mine favoritter) "Train of thought" er den mest aggressive. Jeg synes også den siste er fantastisk bra, og mest variert. Spesielt første og siste låt som også er en lang progressiv låt som er delt opp. Har vært på de tre siste konsertene i Spektrum, og det er litt av en opplevelse å se disse gutta live!! Som regel 3 timers konserter, med den kompleksiteten... Portnoy, Rudess og Petrucci er vel helt klart i øverste verdensklasse på sine instrumenter!! Sjekk Budokan Live og Score på DVD, der får du også med låter fra hele karrieren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå