Gå til innhold

BK : 7-1 til Avaldsnes

Anbefalte innlegg

Ett par bilder fra en lokal 3.divisjonskamp mellom Avaldsnes og Vardeneset på fredag.

Resultatet ble 7-1 til Avaldsnes (det hadde du nok skjønt allerede)

Kampen ble jomfruturen med nytt objektiv, en Sigma 120-300 f/2.8 - og det var over all forventning !!

post-102966-1220117820_thumb.jpg

Veteranen Alf Trygve Velde(t.v) i duell med en Vardeneset spiller - Velde scoret sine mål nr 99, 100 og 101 i denne kampen for Avaldsnes.

Exif:

300mm

1/640

f/4

ISO 400

post-102966-1220117840_thumb.jpg

Unggutten Mikal Haarvik(t.v) i duell med en Vardeneset spiller

Exif:

300mm

1/1000

f/4

ISO 400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge bildene er teknisk meget gode, (Ok, litt uskarphet på nr 1, men det tror jeg faktisk bare bidrar.)

Men på begge bildene syns jeg luft er et lite problem, mangelen på det. Spesielt på nr 1, uskarpheten tok litt over, og situasjonen ble litt gjemt, om du skjønner. Litt på høyre side, litt mer på venstre side og litt i bunn for å ikke få kvadratisk bilde så tror jeg du er i mål.

nr 2 vet jeg ikke med, men tror det ville vært spennende å sett en versjon med armen på den blåe spilleren, uten at jeg vet om det skal bli bedre, men jeg innbiller meg at det blir det.

Og en ting til, prøv å kom 30 cm lenger ned, jeg syns du er for mye på høyde med dem. Kommer du lenger ned vil du selv fremstå som svakere og litt mer sårbar ovenfor "store" fotballspillere som jeg tror i underbevistheten, mange på en måte ser opp til.

Lenke til kommentar

Gode "caught in action"-bilder, begge to. Kritikken, som er temmelig subjektiv, måtte være at det kanskje hadde lønnet seg med litt mer dybdeskarphet på nr. 1, hvis det er de rød/hvitstripete det heies på her. Fokus blir mest på spilleren i forkant, mens veteranen må finne seg i å gli litt over i skauen.

Er enig med Mr. Olsen i at luftproblemet er til stede, men i mye mindre grad på nr. 2.

Det ser uansett ut som om du kan gratulere deg selv med et nytt (?) objektiv.

ole k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...