Gå til innhold

Noen ord for hverdagen

Anbefalte innlegg

Nei jeg mener valget mellom å følge Jesus eller ikke :) Hvis du velger å følge Jesus vil Gud gi deg styrke til å gjøre det og holde ut i prøvelsens stund. Alle har prøvelser, kanskje de har det hardere enn oss, kanskje ikke?

Så det er helt ok å VÆRE homofil, men de skal ikke få lov til å elske et annet menneske? Prøvelse? Fra hva? Og hvem? Alt JEG ser er to mennesker som elsker hverandre. Så hva om de er av samme kjønn, de skader jo ingen ved sin kjærlighet, gjør de vel? Så de prøvelsene må være at gud på et eller annet mystisk vis omvender dem til det rette, hetrofili? Du tror visst at homofili er en sykdom du og at preste kontorene er kuren for slikt! Er du homofil så ER du homofil, dette er ikke noe du VELGER å bli! Like lite som jeg føler meg tiltrukket av andre menn føler en homofil mann seg tiltrukket av en annen kvinne, men dette og alle andre menneskelige aspekter ser dere ut til å glemme i deres egen kåthet for å gjøre guden deres til lags..... :no:

Blir trist jeg når jeg hører folk med så enormt liten innsikt og medmenneskelighet uttaler seg om hva som er riktig og galt seksuelt. Er nesten så jeg tror dere er redde for å være homofile selv, da det er folk som ikke er sikre på sin egen legning ofte er de som er mest homofobe... Er det fordi dere selv er forelsket i jesusen deres at homofobien er så stor blandt kristne? Eller hva er det?

Dette med prøvelser er en fattig trøst syntes jeg, men sikkert greit for de som ikke har noen prøvelser å pålegge andre slike prøvelser.... :no:

Hvorfor ikke steine kvinner som bruker to stoff mot kroppen? Står i den gale boken det også.... Hvorfor bare henge seg opp i homofili? Hva med utro kvinner? Dra dem til trappa der fedrene deres bor og slå dem ihjel.... Enkelt og greit, ikke sant?

Oj igjen, du er veldig hard og direkte i postene dine! Men det er en god egenskap though..

Uansett såå er det et valg, de fleste tror vi hater alle mennesker og alle som er forskjellige, men vi kan jo ikke det, kan vi?

Du skal elske din neste som deg selv, du skal elske alle. Skal vi hate homofili og utro kvinner, på samme måte som ateister hater religioner? Nope, jeg har ikke på noen måte ment å si hva som er riktig, vi får et valg :) Hva føler du er riktig? Følg det. For å dra fram det med utro kvinner, eller "hor" som det står i bibelen. Jeg husker ikke helt hvor det sto, men det står at Jesus tilga en utro kvinne, så kan ikke de også bli tilgitt? Jo selvfølgelig. Er det bedre å lyve enn å ha seksuell omgang med samme kjønn, nei det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, hey, hey! Eg er ateist, eg hatar ikkje religionar... (Berre for å pirke litt, Koro.)

Eg berre undrar: Du seier me får eit val. Me får eit val om å kjenna på oss sjølve, for å kjenna kva som er rett.

Skoen trykkar her: Homofile får ikkje noko val, dei er som dei er. (Skapt, som de kristne seier det.)

Dei gjer og som dei kjenner for, men dei vert fordømmde av sine brødre i trua. Ikkje på det grunnlag at brødrene er redde for rumpa si, men fordi kristendomen er gjennomsyra av homohets.

Eg ser med glade auge på at dette er i endring. Det tyder på at kristendomen fylgjer tida me lever i, sjølv om den ligg litt etter.

Lenke til kommentar

Ateister hater ikke religioner, men vi fornekter eksistensen av en eller flere guder. Det at vi tviler, eller er sikker på at en slik kreativ kraft finnes, så betyr det ikke at vi hater religion. Selv interreserer jeg meg mye for religion, og har derfor satt meg inn i de fleste religioner, og historien bak dem. Det er også derfor jeg er ateist.

Lenke til kommentar
Selv interreserer jeg meg mye for religion, og har derfor satt meg inn i de fleste religioner, og historien bak dem. Det er også derfor jeg er ateist.

Eg trur det er mange av oss. Eg trur mange truande kunne hatt godt av å setje seg inn i andre religionar. Det fins evinneleg med paralellar, og dei forskjellige religionane har mykje til felles. Spesielt den delen om kva som skjer med tilhengarar av andre gudar er lik.

Nett som det står i siggen din _Zeke: Gudar har ein tendens til å vera sjalu.

Lenke til kommentar
Selv interreserer jeg meg mye for religion, og har derfor satt meg inn i de fleste religioner, og historien bak dem. Det er også derfor jeg er ateist.

Eg trur det er mange av oss. Eg trur mange truande kunne hatt godt av å setje seg inn i andre religionar. Det fins evinneleg med paralellar, og dei forskjellige religionane har mykje til felles. Spesielt den delen om kva som skjer med tilhengarar av andre gudar er lik.

Jeg har god kunnskap til alle verdensreligionene og studiene får meg til å innse at kristendommen bærer på sannheten. Dette er selvsagt en veldig subjektiv holdning og andre vil hevde annerledes. Jeg begrunner det ganske enkelt med at kristendommen ikke er en religion. Forståelsen av religion er at vi skal gjøre oss fortjent til noe. I Islam må man gjøre seg fortjent til å få leve med Allah (følge hans Bud). Man må bevise og rettferdiggjøre seg ovenfor han. I kristendommen handler det om at Jesus allerede har gjort alt for deg. Du er gjort rettferdig gjennom Jesus. Gud innser at du gjør feil og på tross av dette inviterer han oss til å leve med han. Fordi han har skapt deg og elsker deg med en uendelig kjærlighet.

For meg er det et vitnesbyrd om kjærlighet. At noen elsker meg og vil ha noe med meg å gjøre - tiltross for mine feil og dårlige valg. Jeg har aldri opplevd ovenfor min mor og far at jeg må gjøre meg fortjent til å bli elsket. Har du?

Lenke til kommentar

Jeg har god kunnskap til alle verdensreligionene og studiene får meg til å innse at kristendommen bærer på sannheten. Dette er selvsagt en veldig subjektiv holdning og andre vil hevde annerledes. Jeg begrunner det ganske enkelt med at kristendommen ikke er en religion. Forståelsen av religion er at vi skal gjøre oss fortjent til noe. I Islam må man gjøre seg fortjent til å få leve med Allah (følge hans Bud). Man må bevise og rettferdiggjøre seg ovenfor han. I kristendommen handler det om at Jesus allerede har gjort alt for deg. Du er gjort rettferdig gjennom Jesus. Gud innser at du gjør feil og på tross av dette inviterer han oss til å leve med han. Fordi han har skapt deg og elsker deg med en uendelig kjærlighet.

For meg er det et vitnesbyrd om kjærlighet. At noen elsker meg og vil ha noe med meg å gjøre - tiltross for mine feil og dårlige valg. Jeg har aldri opplevd ovenfor min mor og far at jeg må gjøre meg fortjent til å bli elsket. Har du?

Kristendommen er bare en dråpe i bøtta når det kommer til alle de mennskeskapte gudene vi har oppfunnet igjennom tidene.

Hvis man en gang i fremtiden klarte å bevise at vi ble laget av en allmektig skaper. Kan det umulig være den kristene guden, ettersom vitenskapen har debunket så masse faktafeil i bibelen, at det ikke er tvil om at det er en mennskeskapt bok.

Kristendommen starta som en liten sekt i midtøsten under bronsealderen, og har spredd seg over hele verdenen igjennom vold, tvang og krig. Dette er den eneste grunnen til at så mange fjols idag velger å forkaste all fornuft å tilbe denne onde krigsguden fra oldens tider.

Man skulle tro at vi i moderne Norge visste mer.

Lenke til kommentar

Om Gud elsker oss uansett, finnes det da mennesker i Helvete? Sier du at du vet kristendommen er sann fordi.. du ikke trenger å gjøre noe for å komme til Himmelen?

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Om Gud elsker oss uansett, finnes det da mennesker i Helvete? Sier du at du vet kristendommen er sann fordi.. du ikke trenger å gjøre noe for å komme til Himmelen?

Hvorvidt det finnes et helvete eller om helvete er et liv uten Gud er vanskelig å si. Poenget er at du helt ufortjent får ta del i paradis. Dette er ikke en påtvungen plass, men en åpen invitasjon som du kan velge å ta imot eller ikke. Invitasjonen er gitt gjennom Jesus. Alt faller altså ned på deg. Hvorvidt du velger å ta imot eller ikke. Gud tvinger ingen til å leve et liv med han, det er et valg du selv må ta.

Lenke til kommentar

Så kort sagt mener du at kristendommen er den eneste rette religionen, fordi den krever minst av deg? Hvordan vet du at dette er det denne guden vil? Hvorfor skal han ikke kreve langt mer, han har jo tross alt laget oss. Eller hvorfor skal han kreve noe i det heletatt? Han er jo så full av kjærlighet, men jeg tipper begeret ikke er helt fullt.

Lenke til kommentar

Det er mange her ser ut til å totalt overse, er at de aller færreste velger å ikke følge Jesus, å ikke tro på han.

Om jeg får ta min del i debatten, ønsker jeg å si at dersom det finnes en Gud, finnes ikke rettferd. Nettopp fordi helvette og Djevelen, ondt og godt bare finnes dersom dets skaper finnes.

Om Gud ikke finnes, finnes bare moral og ære, som i mitt øye er mye penere.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...