Litejk Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Lurer på å kjøpe en slik bil. Er mer fan av rekkefemmeren til Audi, men med tanke på at den ble utbyttet lurer jeg da på hvordan 2.6'litern er! Jeg skal ha manuelt gir.. Forbruket, er det mye? Vet jo at dette er en Bensin'v6'er og de kan bruke litt, men er det avskrekkende mye? Hvordan er farten i den, er det noe god aks med denne motoren? Bilen er jo litt stor ( stasjonsvogn) og "bare" 150 hestekrefter. Er vandt med å kjøre 1.9 TDi Golf, hvordan vil det føles i forhold med tanke på aks o.l? Bare noen kjappe spørsmål jeg lurer litt på. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har selv kjørt denne motoren et års tid, men da i en A4 med automat og uten quattro. A4en oppleves som sprek, herlig lyd i motoren, men som du sier er den ganske tørst. Jeg er usikker på hvor stor tank det er i A4en, men jeg mener det er 55 liter. På helt full tank kom jeg sjelden lenger enn 400 km, men dette var da ved bykjøring. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Kjører du pent bruker den sikkert ikke så mye. 'Men, et godt tips når du skal kjøpe en 12 år gammel bil som sikkert har gått langt og har mye utstyr (fek.s Quattro) er å kanskje heller se på reprasjons- og delekostnader! Om bilen bruker 0.8 eller 1 liter på langkjøring har kanskje ikke så mye å si dersom du må kjøpe masse nye deler i drivverk, motor for 25.000kr osv.. ! Audi A6 1995 2.6 litres engine (manual transmission) Acceleration: 0-80 km/h in 7.0 seconds. 0-100 km/h in 10.2 seconds. Top speed: 209 km/h Fuel consumption: 100 km at 120 km/h: 9.5 litres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå