Gå til innhold

Bluescreen med His Radeon HD 4870 512MB

Straydog

Anbefalte innlegg

Jeg får en bluescreen (memory dumping) hver gang jeg spiller Call of Duty IV (modern warfare).

Jeg har testet med drivere både fra HIS digital sine sider og ATI sine sider, men problemet vedvarer?

Noen som kan ha et tips om hva jeg bør gjøre?

Jeg bruker Windows Vista 64-bit operativsystem.

Endret av Straydog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

har du sjekket at pc-en er stabil og at tempraturene ikke blir for høye?

Last ned OCCT og rivatuer og sjekk at den er stabil.

OCCT sjekker CPU og om rammen er stabil.

OCCT

Med rivatuner kan du sjekke tempraturen og stille vifte hastigheten.

Rivatuner

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Har du prøvd andre spill? Fungere de problemfritt? Gir du minnebrikkene rett spenning? Har du overklokket noe? Hvilke komponenter har du? Har du oppdatert alle drivere?

Har du noen virusproblemer?

Har du lagt inn evt patcher til spillet?

Andre spill ser ut til å virke, men dette er spill av en litt eldre type (Silent Hunter III og Il-2 Sturmovik).

Om minnebrikkene får riktig spenning vet jeg forsåvidt ikke, idet jeg ikke har rota rundt i BIOS. Pcen er ikke overklokket på noen som helst måte.

Specs:

Intel Core 2 DUO 3ghz

4gb corsair E8500 minne (2brikker med egen vifte)

850W PSU

Pcen ble bygget og Vista ble installert igår, så jeg tror ikke det er fare for virus.

Har patchet spillet til versjon 1.7 (siste versjon)

har du avinnstalert de gamle driverene hvis du har hatt et nVidia kort?

Pcen ble bygget igår, så jeg har ikke hatt et annet skjermkort enn HIS Radeon HD 4870-kort i den. Driverne fant jeg på HIS og ATI sine sider.

har du sjekket at pc-en er stabil og at tempraturene ikke blir for høye?

Last ned OCCT og rivatuer og sjekk at den er stabil.

OCCT sjekker CPU og om rammen er stabil.

OCCT

Med rivatuner kan du sjekke tempraturen og stille vifte hastigheten.

Rivatuner

Mvh donnieakalefty

Tror ikke det bør være noe problem. Temperaturen viser rundt 45grader.

Takk for mye innspill forresten :D

Lenke til kommentar

Minnebrikkene skal jo selv gi beskjed om hvilken spenning de trenger, men selvfølgelig, har du ustabilt system så kan det være det. Ellers virker det som at du har hatt litt stort fokus på skjermkortet. Behøver absolutt ikke å være det. Minnet som nevnt her er ganske sannsynlig.

ta ut minnebrikker hvis du har flere enn to, sett forsinkelser opp og frekvens ned og se om det da funker. pass på at brikkene får riktig spenning, som nevnt over. Slikt må du gjøre for å isolere problemet.

Når det gjelder flashing av BIOS; Hvis minnebrikkene ikke er problemet, og pcen er ustabil uten noen grunn, så kan det godt være BIOS som lager problemer. Jeg har selv hatt flere hovedkort fra anerkjente produsenter (Gigabyte, Asus) som har vært ekstremt kranglete, men fungert 100% etter flashing. Det kan til og med dreie seg om en spesiell BIOS-versjon, mens alle før og alle etter er stabile.

hvis det er problemer mellom hovedkort og minnet, så kan flashing fikse det problemet, for eks. at minnebrikker får feil spenning.

å fraråde noen med ustabil pc å flashe er dumt. man må bare være sikker på at det er veloverveid, og at det er det siste man gjør. (man flasher ikke før man har prøvd å ta ut minnebrikker osv)

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Har nå både satt opp spenningen på minnebrikkene samt prøvd å ta dem ut, - uten hell.

Bluescreenen kommer etter å ha spilt CoD4 en liten stund, men ikke hvis jeg spiller Rainbow 6 Vegas...?

Jeg har ikke prøvd å kjøre skjermkortet med driverne som fulgte med på CD, men det var fordi når jeg kjørte den så ba den meg sjekke om det fantes nyere drivere på ATI sine sider, og det gjorde det jo..

I feilmeldingen når jeg rebooter står det jo at det er sannsynligvis noe galt med skjermdriverne, men jeg vil da tro at de nyeste Catalyst driverne fra ATI burde fungere.... det er ikke at jeg har 64bit Vista som lager problemet?

Lenke til kommentar

Hmm.... kan jeg ha kjøpt feil?

Leser fra komplett sin utvidede info om hovedkortet og rambrikkene jeg har:

Asus P5N-D => http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34399...led#ProductTabs

Corsair Dominator => http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34713...led#ProductTabs

Slik jeg ser det så står det at dette hovedkortet kun støtter DDR2 rambrikker med maks støttet ram-hastighet PC2-4300, PC2-6400 eller PC2-5300.

Kan jeg ha et problem i og med at Corsair-brikkene jeg har er PC2-8500?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...