Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Hei! Nå har jeg problemer her. Måtte formatere harddisken på nytt og innstallere Windows XP Pro på nytt fordi pc'en ble helt umulig og sletta "mine dokumenter". Men pc'en er fortsatt treig og cd/dvd brenner virker ikke etter nyinnstallasjon. Tror det var "explorer.exe" som gjorde det. Sjekk hva jeg fant da jeg søkte "explorer.exe"! Jeg har winxp på begge harddiskene, det redda noen av filene men nå har jeg jo explorer på begge og dvd brenneren virker ikke samme hvilken harddisk jeg starter. Og pc'en er treig også på begge. Skal jeg slette dem? Men så enkelt er det vel ikke? Tusen takk for hjelp! sok.bmp Endret 31. august 2008 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Her er hijack this log: Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\MAILFR~1\mantispm.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programfiler\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe -- End of file - 1917 bytes Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 explorer.exe er den fila so gjør at du ser ikonen og den fine lille baren helt neders så jeg tror ikke det. men hadde du innstalert windows xp på begge hardiskene? og last ned mbam: http://www.malwarebytes.org/mbam.php og ta et søk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 explorer.exe er den fila so gjør at du ser ikonen og den fine lille baren helt neders så jeg tror ikke det.men hadde du innstalert windows xp på begge hardiskene? og last ned mbam: http://www.malwarebytes.org/mbam.php og ta et søk Da har jeg scannet med mbam. En fil funnet men den var ikke problemet. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 men har du innstaler Windows XP på begge hardiskene i datan? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) ja Men nå går det bedre! JIPPI! Tok en file shredder på harddisken og installerte på nytt igjen og nå funker alt som det skal. Ser ut som det låg igjen virus på harddisken selv om jeg formaterte. Men nå er alt iorden. Ihvertfall foreløpig edit: alt dette tullet skjedde etter at jeg installerte Norton 360. Makan så dårlig! Nei, nå er det tilbale til ZOnealarm Security Suite for evig og alltid. Takk submit Endret 31. august 2008 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå