krwl Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) iTubes suger bjelle. Har 14K+ MP3-filer i en egen musikk-mappe, men når jeg legger filene i iTunes-biblioteket lager programmet en egen mappe for hver og en av artistene, pluss evt. samspillende artister. Dette blir jo selvfølgelig et jævla kaos som tar ekstra plass og lægger maskinen. Noen som vet hvordan man kan komme unna dette? Lager iTunes en kopi av filen, eller spiller det den originale kildefilen? Endret 30. august 2008 av krwl Lenke til kommentar
hernil Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Som du så fint formulerte det, så er ikke itunes det beste alternativet når det gjelder musikkspillere. Selv bruker jeg MediaMonkey, som funker ypperlig selv for store bibliotek (de har vel en garanti på 100k sanger). MediaMonkey gir deg masse valgfrihet også når det gjelder mappestruktur. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hvis man synes et program suger bjelle, så er det en ide å sjekke om det finnes noe som heter "options" eller "preferences" der man kan få ting mer som man vil. I dette tilfelle heter innstillingen "Keep iTunes Music Folder Organized", slå den av. Samme med automatisk iPod-synkronisering (eksakt tekst er versjonsavhengig), slå av driten. Og poff så er iTunes aldeles utmerket. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 iTunes funker så lenge du kjenner programmet og funksjonane (f.eks. den som ha nover meg nevner. Eg brukte iTunes før, men har gått over til MediaMonkey, eg har aldri hatt behov for å gå tilbake. Der kan eg bla gjennom på både ID3-tag og mappestruktur, programmet tar ikkje kontroll over noko som helst, har drøssevis av nyttige funksjonar og er svært brukarvennleg. Du kan og overføre musikk både til og frå mp3-spelarar som iPod med det. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 iTunes funker så lenge du kjenner programmet og funksjonane (f.eks. den som ha nover meg nevner. Eg brukte iTunes før, men har gått over til MediaMonkey, eg har aldri hatt behov for å gå tilbake. Der kan eg bla gjennom på både ID3-tag og mappestruktur, programmet tar ikkje kontroll over noko som helst, har drøssevis av nyttige funksjonar og er svært brukarvennleg. Du kan og overføre musikk både til og frå mp3-spelarar som iPod med det. Så lenge du ikke ber om det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det varierer nok med versjonene av iTunes, men eg meiner å ha opplevd at "Keep iTunes Music Folder Organized" var satt på som standard. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Tenkte mer på MediaMonkey. Det kan ta kontroll over ting som mappestruktur, organisering osv, men bare hvis du ber om det. Lenke til kommentar
krwl Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 OK, men hvordan blir man kvitt alle de mappene iTunes allerede har laget og rota til? Vi snakker 300+ mapper og det blir ALTFOR mye klipping og liming!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Eg har ikkje prøvd sjølv, men meiner MediaMonkey kan sortere musikken i mapper ut frå ID3-tag. Lenke til kommentar
krwl Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 OK, men hvis jeg avinstaller iTunes vil alle mappene programmet har lagd bli fjernet? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Eg trur ikkje noko vil skje, men kan ikkje garantere noko. Det finnes så mange tåpelege funksjonar i programmene no til dags at ein aldri veit. Endret 19. september 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå