Lightie Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hallo, i det siste halv året har kjæresten min fått noen rare SMS fra utenlandske nr. først fra bosnia nå fra tyskland også. (i følge landskoden til nummeret). det ser ut til å stå på serbisk(men jeg er ikke sikker). jeg har prøvd å tyde 3 av meldingene. å har fått noe som ikke helt høres gramatisk riktig ut. hadde vært hyggelig om noen som kanskje kan språket kan rette på hvor feilene ligger i oversettelsene mine. virker som det er noen feile ord og dårlig gramatikk i min oversettelse. SMS-1 gdje si muljo jesi stigao u bosnu pozdrav iz bihaca where are muljo(navn) jesi(italia) arrived at bosnia greeting from bihaca SMS-2 haj evo sad sam sa polsa a ti jesi stigao haj=hei? here are about alone,myself at,from beyond and,but those jesi(sted italia) arrived SMS-3 prvo ja imam ime a drugo nespavam ja sam budna od pet jutros first: at first, first, foremost, primely, imprimis, firstly ja?? i've ime?? and, but, whereas else, secondly nespavam?? ja?? A alone, mere, very -ADV myself -PREF mono- -PRON oneself, self, yourself budna?? ADV since -CONJ than -PREP from, of, out of, off, with five this morning mine oversettelser: SMS-1 where are muljo(navn?) arrived in jesi(sted?) bosnian greeting from bihaca(sted eller navn?) SMS-2 hei? here are about myself from beyond and arrived in jesi(sted?) SMS-3 first I've name and secondly nespavam(navn?) I alone budna(sted?) since five this morning hadde vært hyggelig om noen kunne hjelpe oss! =) info: vi kjenner INGEN som ville sendt oss meld på serbisk fra tyskland eller bosnia. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Faren min fikk en sånn rar medling fra sverige som sto på arabisk Så fikk vi en kompis til å oversette, og han sa at det var et kjærlighetsdikt. Jeg har ingen anelse av hvor sånne meldinger kommer fra. Veldig rart. Lenke til kommentar
Lightie Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 oi det var ett kjapt svar:D det var hyggelig! ja det er ganske rart egentlig, det være bare feil nr eller en ny måte å svindle folk på. hvem vet:S skummelt men også litt spennende å prøve å komme seg til bunns i det Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Skriv setninger du ikke forstår her, de språkkyndige holder til i språkforumet Lenke til kommentar
Lightie Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Skriv setninger du ikke forstår her, de språkkyndige holder til i språkforumet takker! var litt usikker på hvor den hørste best hjemme:) Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvordan vet du at det som står skrevet er på sebisk, når nummeret hører til Bosnia? Om du ikke vet det, så er bosnisk og serbisk veldig likt.. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Fikk denne meldingne for noen månder siden: "Hey, told you where back to Bristol. You are the only lady I ever loved so truly. X" Kompissen min leste meldingen, fikk noen merkelige blikk. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Sannsynligvis et svindelopplegg for å få folk til å ringe tilbake til blodpris ...? Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) SMS-1 gdje si muljo jesi stigao u bosnu pozdrav iz bihaca Hva skjer, Muljo, har du kommet til Bosnia enda? Hilsen fra BiH (Bosnia & Hercegovina) SMS-2 haj evo sad sam sa polsa a ti jesi stigao Hei, jeg har nettopp kommet hjem fra jobb, har du ankommet enda? SMS-3 prvo ja imam ime a drugo nespavam ja sam budna od pet jutros (#1, jeg har (et) navn) #2 jeg sover ikke, jeg har vært våken siden kl 5 i morges. Hjemlandet mitt er Bosnia, så det er ganske greit å kunne språket ser jeg :> Setningsoppbyggingen og slang og uttrykk er helt annerledes på bosnisk, men jeg har prøvd å få det så nøyaktig som mulig. Jeg skjønte ikke helt SMS #3, men det er vel bare noen som har fått feil nummer tenker jeg. Endret 8. september 2008 av phoNte Lenke til kommentar
Wannabepie Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 It is. THE BOSNIAN MOB. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 It is. THE BOSNIAN MOB. Ikke kødd med oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå