krimol Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hei! jeg lurer på om denne TVen funker til PCbruk! - har tenkt til å spille, surfte på nett osv.. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Slenger meg på denne. Nettopp bestilt tven fra Komplett, å venter å få den på onsdag eller torsdag. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er klart det «funker».. Men til PC bruk så er vel LCD å anbefale, hvertfall om du skal surfe og bruke den som en vanlig monitor. LCD har skarpere bilde og det brenner seg ikke fast. Litt rart at du har valgt en plasma til dette formålet. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 At det funker visste jeg vel egentlig. Det jeg lurte mest på var om folk hadde erfaringer fra å bruke Panasonic PX80 til pc. Å begynne å argumentere for at LCD er bedre etc etc var ikke akkurat de svaret jeg lette etter ihvertfall. Så, for å omformulere mitt spørsmål (ja, jeg stjeler litt tråden her, men det er nøyaktig det samme tema), har noen erfaringer om denne tvens bruk til PC-monitor? Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg prøvde det bare litt, men jeg syns ikke det var spesielt bra. Antallet pixler i bredden er lavt for en widescreenskjerm, så alt blir rimelig dratt i bredden, selv når man kobler til en laptop med widescreeninstillinger på skjermen fra før. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 1024x768 på en 42" skjerm fungerer fryktelig dårlig...man får liten arbeidsflate.. burde vel satse på en 1080p så du får 1920x1080 oppløsning...selv det er jo ikke akkurat en veldig høy oppløsning til kontor bruk på en PC Marius Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvordan er det å koble til via HDMI, kan man da bruke 1080p på pcen? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Denne skjermen har en maks oppløsning på 1024x768p så du får ikke noen høyere oppløsning på den uansett hvordan du kobler den til PCen. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Denne skjermen har en maks oppløsning på 1024x768p så du får ikke noen høyere oppløsning på den uansett hvordan du kobler den til PCen. Jeg tenkte mer på at med 1920x1080 (16/9) signaler inn så blir bildet mindre dratt ut i bredden enn med 1024x768 (4/3). Dersom man kobler med VGA må man bruke 1024x768 og får vel da 1:1 pixel mapping. Hvis man kunne bruke 1920x1080 på HDMI som input ville jo TVen nedskalere bildet, men man får mer korrekte proposjoner når man f.eks skal se film. Men jeg har ikke HDMI ut på pcen nå, så jeg får ikke prøvd det. Endret 4. september 2008 av jonarvid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå