Gå til innhold

Panasonic TH-42PX80 til PCbruk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det funker visste jeg vel egentlig. Det jeg lurte mest på var om folk hadde erfaringer fra å bruke Panasonic PX80 til pc. Å begynne å argumentere for at LCD er bedre etc etc var ikke akkurat de svaret jeg lette etter ihvertfall.

Så, for å omformulere mitt spørsmål (ja, jeg stjeler litt tråden her, men det er nøyaktig det samme tema), har noen erfaringer om denne tvens bruk til PC-monitor?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det bare litt, men jeg syns ikke det var spesielt bra. Antallet pixler i bredden er lavt for en widescreenskjerm, så alt blir rimelig dratt i bredden, selv når man kobler til en laptop med widescreeninstillinger på skjermen fra før.

Lenke til kommentar
Denne skjermen har en maks oppløsning på 1024x768p så du får ikke noen høyere oppløsning på den uansett hvordan du kobler den til PCen.

Jeg tenkte mer på at med 1920x1080 (16/9) signaler inn så blir bildet mindre dratt ut i bredden enn med 1024x768 (4/3). Dersom man kobler med VGA må man bruke 1024x768 og får vel da 1:1 pixel mapping.

Hvis man kunne bruke 1920x1080 på HDMI som input ville jo TVen nedskalere bildet, men man får mer korrekte proposjoner når man f.eks skal se film.

Men jeg har ikke HDMI ut på pcen nå, så jeg får ikke prøvd det.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...