1915 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) jeg har en lenovo n200 3000 med linux mint så reinstallerte jeg og når jeg skulle kopiere over musikk i music mappa som ligger i home mappa så kom det error for at home mappa bare er på 5 gb ;O jeg skulle kopiere 26 gb musikk under installasjonen tok jeg først å så skrev jeg 6 gb som /home så tok jeg resten som os partisjon og installerte på den som er os partisjonen som er 154 gb igjen (det står en 160 gb hdd i pcn) hva er galt ? ;o Endret 30. august 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det som er galt er at det ikke er plass til 26GB med musikk i en mappe/partisjon på 5GB. Du har separert / og /home. / har nå 154GB og /home har 5GB - dersom jeg forstod det du skrev. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Er det noe å vinne på å separere / og /home? Lenke til kommentar
Tugger Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Er det noe å vinne på å separere / og /home? Tja hvis du en gang finner ut at du trenger en ny installasjon av linux, så slipper du å ta backup av /home siden det er en egen partisjon, ettersom det eneste du endrer er / Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 fant feil selv. da jeg installerte, når jeg kom til partisjonerings delen gjorde jeg galt. jeg valgte "manuelt" og ikke "bruk hele disken" så jeg la det inn på nytt så det ble slik at jeg valgte "bruk hele disken". så nå funker det. men takker for svar alikevell Lenke til kommentar
Defus Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Så teoretisk om Mandriva støtter fake raid, kan jeg raid0 to 1 tb hardisker å så kan jeg bytte distro i hytt å vær så lenge jeg bare passer på at home er på raiden? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 /boot bør være på en separat partisjon også, slik at du bare omkonfigurerer menu.lst når du fjerner/legger til distroer. Merk at dersom du bruker samme brukernavn på to distroer og de bruker samme /home så vil du få lik konfigurasjon i begge distroene. Det er jo ikke alltid ønskelig. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 "Bruk hele disken" Valget. Farlig sak når man har dualboot Har gått på den smellen før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå