dverg Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Heisann, skal bygge stue-pc og trenger en cpu som genererer så lite varme som mulig (for å holde støynivået nede). Må ha ytelse nok til å spille 720p, men det går vel mer på skjermkortet enn cpu'en. Anbefalinger? På forhånd takk (edit: tittel) Endret 31. august 2008 av dverg Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Heisann, skal bygge stue-pc og trenger en cpu som genererer så lite varme som mulig (for å holde støynivået nede). Må ha ytelse nok til å spille 720p, men det går vel mer på skjermkortet enn cpu'en. Anbefalinger? På forhånd takk Cpu lager ingen lyd. Det er det vifta som gjør, men det var vel det du mente. Om det ikke var det du mente så kan du gå så høyt du bare vil og gjerne bruke standraviften som følger med i pakken. Og, ja! Skjermkortet har nesten mer og si når det gjelder spill Lenke til kommentar
dverg Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Cpu lager ingen lyd. Det er det vifta som gjør, men det var vel det du mente. Stemmer! :!: Lurer enkelt og greit på hvilken cpu som generer minst varme i forhold til ytelsen. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 spille film eller spill i 720p? Lenke til kommentar
dverg Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 spille film eller spill i 720p? Blir en ren film og musikk-boks. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 spille film eller spill i 720p? Blir en ren film og musikk-boks. Da tipper jeg det holder med så vidt 2 Ghz. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 da holder det med https://prisguiden.no/product.php?productId=82589 eller https://prisguiden.no/product.php?productId=76022 du trenger ikke mer en simple hovedkort med intrigrert skjermkort for bruket du beskriver =) Lenke til kommentar
dverg Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Ok, takk for gode svar Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 jeg har kjørt den cellyen jeg linka til med passiv kjøling. en helt normal heatpipe kjøler til 150kr (ca 80mm) uten vifta påmontert. det fungerte greit under last også. mitt tips hvis du havner på cellyen er å klokke den opp til 2128mhz(minimum) Lenke til kommentar
dverg Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Forresten, jeg fant en AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz liggende og slenge. Tror du det vil kunne funke å klokke ned denne for å gjøre den litt kjøligere? edit: trykkleif Endret 1. september 2008 av dverg Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 om hovedkortet har mulighet til å sette volt under standard kan dette hjelpe mer en å underklokke. tipper du trenger en athlon på ca 1.8ghz for å ungå problemer med 720p h264(oppløsning, codec) Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Toms har en fin guide. Athlon 64 2000+ 8 W kan undervoltes til 6 W + 780 G idle strømforbruk : 36 W load 42 W eller noe, det er mindre enn atom eller så kommer athlon x2 på 22 W Anbefaler 780G til film pc siden den klarer HD, med en 1.5 ghz 22 W dualcore klarer man vell 720 P veit ikke om den klarer 1080 P les tomshardware om 780G. Min anbefaling, siden det er ett syyykt bra chipset for htpc'r Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 det mest geniale om man bare ska se film og høre på musikk, er denne saken her om jeg ikke husker feil så gikk det ikke å surfe på nettet med den.. men til ALT av 720p materiale så er den konge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kjøp den råeste prosessoren som er å få tak i for penger. Også klokker du den helt ned på det laveste.... he he... Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 det mest geniale om man bare ska se film og høre på musikk, er denne saken her om jeg ikke husker feil så gikk det ikke å surfe på nettet med den.. men til ALT av 720p materiale så er den konge. Hva var det? Så mer ut som en reciver til parabolen! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 det er en multimedia boks. sammenlign det med en dvd-spiller. en dvd spiller bruker dvd'en som medium, men denne boksen bruker minne-penn, hardisk eller netverk til å hente fila den skal spille av. den spiller av alt som er normalt av media som er til pc og andre media bokser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå