Dux ducis Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) I studenthuset deler vi en linje fra Eidsiva på 15 stk, antagelig ikke noe særlig kjapp i utgangspunktet. Den måler 350 KB/sec ned og 70-80 KB/sec opp på rommet mitt (med Pure Networks Speed Master Pro). Problemet er det at et spill som jeg har spilt på enkel ISDN-linje før i tiden fungerer dårligere her. Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre dette utenom å investere i ny linje? Jeg spiller som regel bare et spill i helgene: Battleground Europe (2. verdenskrig MMO). I dette spillet måtte jeg aktvisere noe som heter Netcode 2 for å få til å kjøre i det hele tatt på hybelen, men selv her tar det tid før ting reagerer etter at du trykker på det. Jeg har hørt snakk om ping og dårlige nettleverandører som sender datene dine innom unødvending mange "koblingspunkter", og at dette er grunnen til at en ISDN fra Telenor kan være bedre enn bredbånd fra Eidsiva. Endret 30. august 2008 av Dux ducis Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 PING er en viktig faktor ja. Muligens den viktigste faktoren av alle. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Med fare for å spørre vanskelig: hva kan jeg gjøre for å forbedre dette? Noen ting som er kjente problemer, bortsatt fra leverandøren da. Kunne jeg eventuelt kommet meg inn på switchen vår og stjålet til meg litt mer kapasitet? Har Zone Alarm og S&D resident shield.. har fungert greit før med de to aktivert. Endret 31. august 2008 av Dux ducis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå