TBJ Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 På en side jeg lager kommer jeg til å ha flere setninger repitert mange ganger, og jeg vil helst slippe å endre på alle disse stedene hver gang jeg vil endre innholdet på den setningen. Jeg tenker på noe ala SSI <!--#include virtual="setning.txt" --> Men jeg ønsker ingen ekstra filer som løsningen over krever. Jeg er relativt uerfaren på SSI (og andre "fansy'e" html saker), så det kan hende at SSI kan hjelpe meg uten at jeg vet det. Jeg ønsker en løsning der jeg kan skrive f.eks. øverst i kodene at xx1=<A ONMOUSEOVER="popup('<B>Abit BE6, IntelR440BX, Ultra DMA66</b><BR><BR>Kjøpt : 20.08.1999<BR>Kr. 1 350,-<BR>Komplett Data Oslo<BR><BR>Klikk for omtale','#00FF00')"; ONMOUSEOUT="kill()"><TD><font size="1"><div align="center"><A HREF="http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUC T_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=BE6">Abit BE6</a></A></div></TD></A> Hvilke muligheter finnes det? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Tja, ettersom du uansett skal bruke JavaScript, så kan du kanskje bruke det til dette og. Sett setningen som ein variabel øverst og skriv den ut der den passar. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Høres veldig logisk ut, men siden jeg ikke helt har laget denne JavaScript'en selv så vet jeg ikke helt hvordan det gjøres. Mottar med takk en kort forklaring på hvordan. Lenke til kommentar
8@r Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Se på http://www.w3schools.com , der står det det meste om html, javascript og osv... Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 <html> .... <script> function skrivTekst() { document.write('html koden du bare vil endre én gang'); } </script> ... tekst og html ... <script> // skriv ut teksten skrivTekst(); </script> ... enda mer tekst/html, osv.. [/code] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå