stalet Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Min mor har en pc fra jobb: Dell Latitude D430 med XPPro. Når hun starter opp denne hjemme tilkoblet Belkin Wireless G Plus Router tar det 15 minutter før hun kommer til innloggingsvinduet. Windows står og stanger i "Kjører oppstartsskript". Dette gjelder om hun er koblet via kabel (dokkingstasjon) eller trådløst til denne ruteren Hvis jeg slår av trådløs mottakakeren og lar pc-en starte uten nettverkstilkobling tar det normal tid. Det samme gjelder om hun starter opp PC på jobb, hjemme hos meg eller hvor som helst ellers med trådløs mottaker PÅ. Dette får meg til å tro at det er en eller annen innstilling i Belkinen som er problematisk. Men det er ingen andre maskiner som har samme problemet, min egen jobb-pc kommer på min mors nett på normal tid. Så det er tydeligvis noe i oppstartsskriptet som krasjer med akkurat denne ruteren . Noen som har noe forslag her? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 prøv å deaktivere kryptering osv.? Jeg hadde bare resatt hele routeren jeg (Vet d er stress med firewall regler og sånn etterpå, men effektivt : )) Lenke til kommentar
stalet Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Takk for den. Jeg har nå funnet ut at det ikke er Belkin'en det er noe galt med. Det er Speedtouch 546T2-ruteren fra Telenor. Når jeg kobler pc-en rett på denne tar det like lang tid i oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå