Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert Vista etter å ha lagt inn xp. Recoverypartisjon er der (HP pavillion dv6000)

Anbefalte innlegg

Hei. Etter en uke med xp og driverballeri har jeg funnet ut at dette bare går ikke. Forsøkte å starte recovery partisjonen via F11 ved oppstart men får bare et høyt pip og den går rett på xp. Noen som har hørt om dette før og som kanskje har en løsning? Ingen meldinger om problemer kommer til syne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slett alt, format C: og slett recovery partisjonen, der etter legger du inn Vista.

Hvis han skal slette recovery partisjonen som du hevder, hvor skal han få Vista fra da siden denne kun følger med på recovery partisjonen?

@Thor: Antar at du fortsatt har denne partisjonsdelen?

Lenke til kommentar

Var tynt med info.

Her er en oversikt.

Originalt var det Vista på bærbaren, jeg formaterte til xp pga problemer med diverse spill som ikke fungerte som de skulle.

Fra fabrikk lå det en c: med 222GB (Vista) og en 10GB partisjon med recovery.

Jeg formaterte c: til XP og lot D: være i tilfelle jeg ville tilbake til Vista. Selv om parosjonen har bare en synlig (men tom) mappe er 7.2GB av D: ibruk. Recovery-en skal ligge der ennå ettersom jeg lot den være.

Lenke til kommentar

Det har ikke jeg lest. jeg har brukt recovery en gang før og da fungerte det (F11 før windows loader). Da lastes et win98 utseende og jeg får frem flere valg, et er å nullstille hele maskinen til fabrikkstandars. Denne "modusen" fungerer ikke lengre (1. post)

Lenke til kommentar

Har få tips siden maskinen din ikke vil boote, for det er som du sier, at man kun skal trykke F11 under boot. Da skal det komme opp en meny som tillater deg å velge recovery. Hvis denne bootloader ikke virker, må du muligens belage deg på å bestille en egen dvd for gjennoppretting.

http://www.best2serve.com/?show_flow=RCD&a...=NO&lang=no

Alternativt kan du forsøke å konakte HP, da enten via webchat:

http://ipgweb.cce.hp.com/ipgna/caller/chat...ng=en&cc=us

Eller å avvente til uka for å ringe det norske kontoret.

Edit:

Kom over noen med nesten samme feil, her har recoverydisken endret navn fra d: til c:, vet ikke hva din er nå, men muligens verdt forsøket nå i helgen.

tips:

how to make the c:restore partition go back to d: (and later hide it). boot linux .. i used puppylinux. 2.15ced. fire up cfdisk /dev/hda.. change the type to 0x12 (compaq hidden partition).. reboot. heh. now that you can't find it.. reboot linux. change it back to 0b (fat32) and reboot your winpe.iso.. voila! c: is now d:, and you are left with the secondary partition you created.

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg må bestille en recovery DVD. Står faktisk med veldig liten skrift at jeg bør brenne ut en egen recovery disk før jeg begynner å bruke maskinen.

Ny disk er bestilt (300kr). Kan jeg dermed fjerne Ekstra partisjonen (om den fortsatt ikke fungerer) for å få de 10GB som den (eventuelle defekte) recoveryen bruker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja var det jeg sa...

men kan du ikke starte maskinen med XP.

så gå inn på recovery disken, klikke på iconet, også lage en dvd fra den?

vips så har du en Vista recovery disk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ok, jeg har en nyere modell HP som man kan trykke på ikonet og lage en disk,

men mulig du finner et program på HP siden som kan lage en disk for deg, men hjelp av recovery partisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...