Gå til innhold

Inneholder mange protein-tilskudd anabole steroider?


Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

F.eks fra ProteinFabrikken. Verste eksempelet er jo han vektløfteren fra Sogn(?) i Atlanta OL. Er det noen måte jeg kan være 100& sikker på at ting ikke inneholder slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste måten du får kjøpt steroider over disk, ihvertfall i vest-europa og usa, er med en resept fra legen din. Ingen klarer å få i seg veksthormoner ved en feiltagelse.

Jeg skal ikke utelukke 100% at helsekost/naturmedisin-bransjen selger urtegreier som idrettsutøvere ikke har lov til å bruke, men disse har nok heller en stimulerende effekt a.la. koffein/adrenalin..

 

Kosttilskudd for idrettsutøvere er så rene som produsenten klarer å lage dem (på en økonomisk måte -- proteintilskudd inneholder gjerne litt ekstra karbohydrat og fett, som det blir dyrt å fjerne, og nødvendigvis noen smaksstoffer). Det ville være galskap å blande inn tvilsomme stoffer, og garantert ikke lønnsomt økonomisk heller.

Lenke til kommentar

Stian Grimseth fikk vel ikke i seg Nandrolon fra proteinpulveret tror jeg. Mener bestemt det var et produkt som het Ribose fra Universal Nutrition. Dette skulle være et av disse produktene som skulle kunne tas sammen med kreatin og gjøre det X ganger bedre, og for å klare å få til det så hadde de tydeligvis puttet nandrolon oppi ribosen.

 

Jeg tror ikke det forekommer så mye i proteinpulver, i alle fall ikke på ting som selges i EU, og så godt som garantert ikke på ting som selges i Norge. Det vil bare være å skyte seg selv så jævlig i foten for de som eventuelt skulle gjøre det, de måtte vel bare ha lagt ned sjappa i så fall. Er også noen forhandlere her i landet som har renhetsgaranti og som lab tester hver produksjonsserie av produktene sine. I alle fall har både www.ej-shop.no og www.tn.no slike garantier. Men jeg vil tro at det er mange fler forhandlere som har slikt, da så godt som alle i varierende grad lever av å selge til idrettsutøvere.

 

Den eneste produsenten jeg kjenner til som i nyere tid har drevet å solgt tilskudd som har inneholdt steroider uten at kjøperene har hatt grunn til å kunne anta dette er produsenten "ALRI". Men disse finnes ikke her til lands, så de trenger man ikke å bekymre seg for. Finnes også såkalte "prohormoner" som er lovlig å selge enkelte steder (også i noen få land i europa), som vil gi utslag på en dopingtest. Men dette er ikke noe jeg kan forestille meg at noen kjøper uten å vite om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...