arela Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Absolutt den styggeste linsa jeg har sett, men også en av de dyreste! Her er det bare å hive seg på med krom hals og feit lommebok! http://cgi.ebay.com/BLACK-1000-6-3-Nikkor-...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det verste er jo at dette faktisk er ei speiltele, og sjølv om den heilt klart er betre en dei aller fleste speilteler på markedet, så blir det ingen kudos fra meg til den som måtte finne på å kjøpe seg noko slikt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvem har LYST på det beistet? O.o Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ikke mye elegante former der, nei, og den stakkars S2-en bak mister all sin klasse når den kobles til Frankensteinmaskina av en speilboks. Men siden den er koblet til en rammesøker og HCB brukte rammesøkere må den da være perfekt til street photography? Lenke til kommentar
arela Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Men siden den er koblet til en rammesøker og HCB brukte rammesøkere må den da være perfekt til street photography? Jeg er redd vi ikke finner ut det, iallefall sier kredittkortet mitt NEI! Det kan vel hende den ikke er så ille som speiltele, noen er da ganske ok. Har selv en Reflex-Nikkor 500mm, og av og til treffer jeg riktig når det gjelder sjelving og fokus - riktig VR (for vri og røsk). Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvilken apekatt mente at 600mm tele på en målsøker var en god ide? Men, det er nok av rike Nikonsamlere, så solgt blir det helt sikkert, i alle fall om det er litt sjeldent. Og HCB brukte rett nok målsøker, men Leica, og aldri i verden noe trangere enn 85mm, vil jeg tro. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Og HCB brukte rett nok målsøker, men Leica, og aldri i verden noe trangere enn 85mm, vil jeg tro. Brukte visst 135mm til landskap :-) Lenke til kommentar
Flex Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hehe, fint lite beist det der. Ikke så ulik Carl Zeiss 1000mm/5,6 som fins (riktignok i langt større opplag) for M42, Pentacon ++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå