astroide Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har akkurat fått tak i en unex ISO50p roter. Men jeg klarer ikke å få denne opp i nettverk mellom 2 pcer. Har telenor adsl. Når jeg skal inn på internett så virker dette bare på en pc om gangen. Internett virker ikke på begge pcene om gangen. Er det noen smartinger som har en ide om hva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har akkurat fått tak i en unex ISO50p roter. Men jeg klarer ikke å få denne opp i nettverk mellom 2 pcer. Har telenor adsl. Når jeg skal inn på internett så virker dette bare på en pc om gangen. Internett virker ikke på begge pcene om gangen. Er det noen smartinger som har en ide om hva jeg kan gjøre?? Du må jo sette den opp med PPPoE og brukernavn/passord. Du skal ikke bruke noen form for oppringing på maskinene. Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 har satt den opp med pppoe og bruker navn passord. Har prøvd masse med finner ikke ut hva som er galt. Har dere noen andre idder Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 har satt den opp med pppoe og bruker navn passord. Har prøvd masse med finner ikke ut hva som er galt. Har dere noen andre idder Kobler den seg opp mot nettet? Har du satt nettkortene til og motta IP automatisk og satt Ie til og aldri slå et nummer? Har du koblet modemet i rett port? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg kobler ledninger fram og tilbake hele tiden i routeren. Noen ganger kommer jeg inn på internett på kun den ene maskinen. Det går ikke på begge med en gang. Den mottar ip automatisk. hva er Ie Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Har koblet ledningene orginalt men da virker ingeng ting. Har koblet modemet inn i uplinken på routeren. da virker internett på en pc Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg kobler ledninger fram og tilbake hele tiden i routeren. Noen ganger kommer jeg inn på internett på kun den ene maskinen. Det går ikke på begge med en gang. Den mottar ip automatisk. hva er Ie Ie = Internet explorer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har koblet ledningene orginalt men da virker ingeng ting. Har koblet modemet inn i uplinken på routeren. da virker internett på en pc Ja, for da har du en direkte forbindelse til modemet så da fungerer PPPoE-oppringningen som vanlig. Har du husket @online.no etter brukernavnet? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 jeg har nå satt ie til å aldri slå et nummer. Jeg gikk inn på en unex side får routeren der jeg gikk inn på en setup wizard. jeg skrev inn bruker navnet men hadde ikke @online.no etter det. Er det i ruteren jeg må forandre bruker navnet eller er der når jeg logger meg på netet. Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 tror du det kan være routeren som det er noe galt med. fikk den helt ny i dag. Men nå klarer jeg ikke komme meg på nettet med den andre pcen i det hele tatt. Så nå er det bare denne som er oppe å går. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 jeg har nå satt ie til å aldri slå et nummer. Jeg gikk inn på en unex side får routeren der jeg gikk inn på en setup wizard. jeg skrev inn bruker navnet men hadde ikke @online.no etter det. Er det i ruteren jeg må forandre bruker navnet eller er der når jeg logger meg på netet. Det er i routeren, du skal ikke logge på noe som helst på maskinene for og komme på nett med en router. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har en slik en men heldigvis så har jeg ikke Telenor . Har du fulgt wizarden for pppoe og har brukt [email protected] som user og correct pass så burde dette fungere . Regner med at nettverket eller fungerer ellers ?? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 nettverket fungerer ikke. og nå kommer jeg ikke inn på den siden som jeg programmerer routeren. men hvis jeg får det til skal jeg prøve user@online... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. mer jeg holder på med dette jo mer blir galt. er bare glad du hjelper det du kan Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 nettverket fungerer ikke. og nå kommer jeg ikke inn på den siden som jeg programmerer routeren. men hvis jeg får det til skal jeg prøve user@online... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. mer jeg holder på med dette jo mer blir galt. er bare glad du hjelper det du kan Du kan ikke ha satt opp noen proxyserver i Ie, har du prøvd og reboote for og eventuelt fornye IP-adressen til maskinen? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 har ikke lagd noen proxy jeg. har startet pcen på nytt mange ganger Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 har ikke lagd noen proxy jeg. har startet pcen på nytt mange ganger Er du 100% sikker på at kabelen mellom maskinen og routeren er OK? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Er du sikker på at du kobler ledningene riktig? Modem skal inn i WAN/DSL/Cable/Internet porten på ruteren, ikke uplink porten. PC'ene skal inn i den 4 porters switchen. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Du har problem å logge på routeren med å skrive http://192.168.168.230 ?? Den kan ha låst seg og derfor er det med en ledning som du kobler mot com og nullstiller med hjelp av hyperterminal . Regner med at du har prøvet resette routern ved å la den være strømløs en liten tid , ivhertfall over 1 minutt er greitt ... sig2.02 er siste firmware btw og er endel bedre en den som lå på min når jeg fikk den .... OG det SKAL være krysset kabel mellom modem og router som er IS050p i dette tilfelle men han er da på nett med ene maskinen sin da . La alt være stilt til automatisk config bare .. fikk ikke med meg OS men ..... Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 jeg har restarta routeren. har cross cable fro modem inn i ewan porten i routeren, men da virker ingenting. Så nå har jeg crossen fra modem inn uplinken på router og da kommer jeg på nett med 1 pc. nettverket virker heller ikke. det er denne side jeg har brukt http://192.168.168.230 får å komme inn i routeren men jeg kommer ikke inn der nå. Ingenting virker med orginalt oppsett. Skal jeg prøve å laste ned sig2.02 eller kan du sende den??? Lenke til kommentar
astroide Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 jeg kom nå inn i routeren sin side. skal jeg lage noe gatway adresse eller??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå