Gå til innhold

F50 Linser til D90

Anbefalte innlegg

Hei har et gammelt Nikon F50 kameraet med et par gode linser, men saken er denn atte kameraet er gåt lit ut på dato da, så tengte jeg jeg skulle kjøpe et Nikon D90 men spørsmålet er bare omm linsene passer så jeg slipper og bruke flere tusen på nye linser og, noen som veit om de passer, husker ikke hva linsene heter:( enyone???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har et gammelt Nikon F50 kameraet med et par gode linser, men saken er denn atte kameraet er gåt lit ut på dato da, så tengte jeg jeg skulle kjøpe et Nikon D90 men spørsmålet er bare omm linsene passer så jeg slipper og bruke flere tusen på nye linser og, noen som veit om de passer, husker ikke hva linsene heter:( enyone???
Svaret er ja :-) Men du bør uansett kjøp et D90-kit, for brennviddene du har til F50 i normalområdet er ikke så godt egnet på D90 da den har en sensor om er mindre enn filmruten... D90 med 18-105VR eller 16-85VR vil være svært gode valg.
Lenke til kommentar

Hvilken optikk er det du har, forresten?

Er det fastoptikk er det så absolutt noe å leke mye med.

En ting det kan være verdt å nevne er at selv om objektivene fungerer supert på film, er det ikke sikkert de vil yte like bra på et digitalt kamera, og D90 har en middels krevende sensor, grunnet relativt høy oppløsning. Men det er helt prima å ha andre objektiver å bruke.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...