Gå til innhold

låse opp iphone men beholde abonnement?


Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg ihpone med italk abonnement, men så har jeg en firmatelefon med sim kort jeg har tenkt å bruke fram til jeg er ferdig i den bedriften, men det er igjen en måned til, kan jeg ringe netcom å få de til å låse opp iphonen gratis? siden jeg skal beholde abonnemente, å er det ikke sånn att det er abonnemente en binder seg til å ikke telefonen? eller tar netcom seg betalt for å åpne de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har kjøpt meg ihpone med italk abonnement, men så har jeg en firmatelefon med sim kort jeg har tenkt å bruke fram til jeg er ferdig i den bedriften, men det er igjen en måned til, kan jeg ringe netcom å få de til å låse opp iphonen gratis? siden jeg skal beholde abonnemente, å er det ikke sånn att det er abonnemente en binder seg til å ikke telefonen? eller tar netcom seg betalt for å åpne de?

 

 

Skjønte ikke helt den greie der, men om det er 1.1.* kan du bare bruke ziphone til å låse den opp. Netcom lar deg nok ikke låse den opp i det hele tatt med mindre du har hørt/sett noe.

Lenke til kommentar

Er litt merkelig at de gjør det sånn. Så lenge man betaler for abonnementet taper de ingenting på det..

 

En annen ting er at de som ikke har Netcom må vente i 10 dager før de kan ta i bruk telefonen hvis de skal portere et nummer. Kan tenke meg at det er mange som av den grunn ser det som helt uaktuelt med Netcom, inkl. meg.

Lenke til kommentar
Er litt merkelig at de gjør det sånn. Så lenge man betaler for abonnementet taper de ingenting på det..

 

En annen ting er at de som ikke har Netcom må vente i 10 dager før de kan ta i bruk telefonen hvis de skal portere et nummer. Kan tenke meg at det er mange som av den grunn ser det som helt uaktuelt med Netcom, inkl. meg.

 

Hvorfor skal de gjøre forskjell med iPhone 3G i forhold til å måtte vente i 10 dager når man kjøper en annen operatørlåst mobil? Det er jo slik om du kjøper en Nokia, Sony Ericsson osv, er den operatørlåst må du vente til portering er fullført. Skjønner ikke hvorfor man plutselig skal komme med nye forventninger bare fordi iPhone 3G er lansert. Denne problemstillingen har jo eksistert siden man fikk portering og operatørlåste mobiler ble solgt, for mange år siden.

 

Det Netcom taper på å låse opp en iPhone 3G uten kostnad er jo større sjanse for at kunden ikke blir hos dem i 12 mnd.

Lenke til kommentar
Er litt merkelig at de gjør det sånn. Så lenge man betaler for abonnementet taper de ingenting på det..

 

selvfølgelig hadde de tapt penger på det.. nesten alle som kjøper iphone sender mye mer meldinger og ringer mye mer enn det som er inkludert i abonnementene..

Lenke til kommentar
selvfølgelig hadde de tapt penger på det.. nesten alle som kjøper iphone sender mye mer meldinger og ringer mye mer enn det som er inkludert i abonnementene..

 

Og ikke minst låser de kjøperen til Netcom ved å ikke fjerne operatørlåsen uten en kostnad på flere tusen kroner.

Lenke til kommentar

Dere misforstod ganske bra hva jeg sa...

Hvorfor skal de gjøre forskjell med iPhone 3G i forhold til å måtte vente i 10 dager når man kjøper en annen operatørlåst mobil? Det er jo slik om du kjøper en Nokia, Sony Ericsson osv, er den operatørlåst må du vente til portering er fullført. Skjønner ikke hvorfor man plutselig skal komme med nye forventninger bare fordi iPhone 3G er lansert. Denne problemstillingen har jo eksistert siden man fikk portering og operatørlåste mobiler ble solgt, for mange år siden.
Har jeg sagt at det ikke er like kjipt for dem? Problemet med andre telefoner er at de ofte blir solgt med abonnement som ikke inkluderer bruk. Da vil Netcom ikke få så mye penger hvis man velger å bruke et annet abonnement.

 

Det Netcom taper på å låse opp en iPhone 3G uten kostnad er jo større sjanse for at kunden ikke blir hos dem i 12 mnd.
Man må fortsatt betale for abonnementet, og for å bryte det må man jo fortsatt betale bruddgebyr.

 

Er litt merkelig at de gjør det sånn. Så lenge man betaler for abonnementet taper de ingenting på det..

selvfølgelig hadde de tapt penger på det.. nesten alle som kjøper iphone sender mye mer meldinger og ringer mye mer enn det som er inkludert i abonnementene..

Sikker på det? Hvorfor kjøpte de den da ikke med et større abonnement?

 

Og ikke minst låser de kjøperen til Netcom ved å ikke fjerne operatørlåsen uten en kostnad på flere tusen kroner.
De er jo fortsatt tvunget til å betale for abonnementet, hvilket i praksis høres ganske låst ut for meg.
Lenke til kommentar
Sikker på det? Hvorfor kjøpte de den da ikke med et større abonnement?

 

Fordi at om en kjøper større abonnement så får en ikke mye ekstra sms og ringeminutter i forhold til prisøkningen, en får mye mer datatrafikk.

 

De jeg kjenner med iphone3g har 100mb datatrafikk siden de klarer seg lenge med det, men de følger med for lite ringeminutter og sms.. Den eneste måten det lønner seg å hoppe opp til et dyrere abonnement på iphone er om du bruker mer enn 100mb datatrafikk.

 

Uansett hvordan en vender å vrir på de så hadde netcom skutt seg selv i foten ved å la folk låse opp iphone gratis. Ved å gjøre dette ville jo kunden ved 100% sikkerhet skifte abonnement når 12måneders bindingen går ut. Ved å tvinge kunden til å bruke BARE netcom i 1år så er sjansene mye større for at kunden bare fortsetter med netcom uten å tenke mer over det.

Lenke til kommentar

Ok da blir det nok kanskje så jeg sier opp med netcom, selv om jeg gjerne skulle hatt abonnemente pga såpass mye gratis mb i måneden.. men trudde det hadde kommet noen regler som sa att en ikke bant seg til telefonen men til abonnementet, for jeg hadde en nokia telefon som var låst til telenor, da var det bare å gå inn på sida å låse den opp.. men det enkleste er vel kanskje bare å ringe netcom å høre med de..

Lenke til kommentar
men trudde det hadde kommet noen regler som sa att en ikke bant seg til telefonen men til abonnementet, for jeg hadde en nokia telefon som var låst til telenor, da var det bare å gå inn på sida å låse den opp.. men det enkleste er vel kanskje bare å ringe netcom å høre med de..

 

Netcom låser den ikke opp kostnadsfritt, har en kamerat som ringte de for å forhøre seg med argumentet om at han skulle være en måned i utlandet og ønsket å bruke den med sim-kortet til en lokal operatør. Fikk enkelt og greit nei til svar.

 

Telenor har derimot tillat fjerning av operatørlås før 12 mnd er gått, så lenge telefonen er kjøpt med 12 mnd binding til et abonnement. Denne praksisen har derimot ingen av de andre operatørene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg har kjøpt meg ihpone med italk abonnement, men så har jeg en firmatelefon med sim kort jeg har tenkt å bruke fram til jeg er ferdig i den bedriften, men det er igjen en måned til, kan jeg ringe netcom å få de til å låse opp iphonen gratis? siden jeg skal beholde abonnemente, å er det ikke sånn att det er abonnemente en binder seg til å ikke telefonen? eller tar netcom seg betalt for å åpne de?

Har du prøvd å sette inn et annet netcom abo i tlf ? Tror nok den virker med hviket som helst netcom abo

Lenke til kommentar
1) Er litt merkelig at de gjør det sånn. Så lenge man betaler for abonnementet taper de ingenting på det..

 

En annen ting er at de som ikke har Netcom må vente i 10 dager før de kan ta i bruk telefonen hvis de skal portere et nummer. Kan tenke meg at det er mange som av den grunn ser det som helt uaktuelt med Netcom, inkl. meg.

 

2) Man må fortsatt betale for abonnementet, og for å bryte det må man jo fortsatt betale bruddgebyr.

 

3)

Og ikke minst låser de kjøperen til Netcom ved å ikke fjerne operatørlåsen uten en kostnad på flere tusen kroner.
De er jo fortsatt tvunget til å betale for abonnementet, hvilket i praksis høres ganske låst ut for meg.

 

1) Så lenge du ikke lenger er operatørlåst er det bare å stappe inn et kort fra Talkmore, MTU, Tele2, Telenor, Chess, Onecall, Lebara, Ventelo eller hvilken annen operatør (med hvilket annet type abonnement) du selv ønsker (for å få de prisene som passer deg best).. og så fort du gjør det går Netcom tap av ALT du ellers ville brukt på å ringe/sende SMS/MMS osv i løpet av det året du var ment å bruke dems abonnement (siden du selvfølgelig har lyst å bruke din nye superkule mobiltelefon). Noe som utgjører alt fra 0-10 000++% (avhengig av hvor stor mye du forbruker) av hva månedsprisen er! Med andre ord; generellt for Netcom, blir dette et enormt tap!

 

2) For lille "Per sparsom" som kanskje sparer på hvert ringeminutt han klarer er dette selvfølgelig en god nok inntektskilde for Netcom enn hvis han hadde blitt hos dem i et år og ringt med dem. Men er det snakk om "Ronny-dop-dealer" eller "Karoline sosial" som ringer døgnet rundt ville det vel lønne seg å betale seg ut med 2000,- og betale Talkmore 349,- /måneden isteden for sin månedlige faktura på 6-10 000,- i måneden med Netcom's "billige" abonnement?

 

3) To gode bilder malt opp over, fantasien setter sine grenser, og gjett hva; vi ringer alle ulike mye, og vi bruker alle tilleggsfunksjoner som MMS, SMS og datatrafikk ulike mye. Vi er ikke deg, du er ikke meg, de er ikke oss og vi er ikke dem. Som sagt, kan du forestille deg at det finnes mennesker som gjør noe du bare "funnet opp" fra tynn luft.. så er sjangsene gode at mennesket (eller flere) av samme type som i din fantasi, også vandrer på denne jord. På likt som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...