Conkey Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Tenker å ta min kjære fru på en langweekend i november/desember. Primært for henne er nok billig shopping og god mat. Har tidligere vært i Praha hvor vi likte oss svært godt. Har sett på overnevnte byer som tilsvarende rike på opplevelser. Trenger erfaringer fra de av dere som har vært innom disse byene. Hva er for eksempel sentral beliggenhet på hoteller i disse byene (nær store handlegater)? Har noen erfaringer fra bestemte hotell? Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Av de to byene har jeg kun vært i Riga. Det er endel mindre forhold enn i Praha, men den har en fantastisk godt bevart gamleby med mye sprudlende jugendstil. Var der på sommeren så jeg aner ikke om de har julemarked slik de har i Praha. Bodde på Raddison som er et greit hotell som også har et lite basseng, men det ligger på den andre siden av elven og det er sikkert en sur tur om vinteren. Fant ikke noe jeg ville omtalt som handlegate. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 ehh bump noen som har erfaringer med Krakow? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Vi var i Riga i Juni og det var en hyggelig opplevelse. Fin gamleby og mye å se. Vi bodde på Dodo hotell litt i utkanten, men med trikken like utenfor var det ikke noe problem. Rimelig, nytt og enkelt hotell. Trådløst nett på rommet er kjekt hvis dere har behov for slikt. Ikke glem en tur til Lido som også er en kort trikketur fra hotellet. Hvis været er bra er Jurmala ute ved kysten verdt et besøk. http://www.dodohotel.com/en/index.html Lenke til kommentar
tempel Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Var i Krakow i sommer - syns ikke det var noe særlig. Var riktignok på interrail, og interrail = stress, men likevel. Gamlebyen ble jeg overhodet ikke imponert over, og om du reiser dit må du ikke forvente noe på høyde med Praha. Det som likevel reddet noe av inntrykket av byen for meg var saltgruvene. Syntes ikke dette hørtes så spennende ut i utgangspunktet, men jeg vil f.eks. rangere saltgruvene høyere enn Auschwitz. Endret 7. september 2008 av tempel Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Jeg har vært i Krakow to ganger, og har vel egentlig blitt litt gla i byen. Og om det viktigste for piken din er billig shopping og god mat, vil nok også hun like seg i Krakow. Noe av det jeg likte best med byen var å kunne lurke rundt i små bakgater og finne en fantastisk butikk eller et herlig spisested bortgjemt fra allmennheten. Første gangen jeg var der, lå vi på Hotel Wyspianski. Det ligger vel i underkant av fem minutters gange unna handlegata. Sist jeg var der, hadde vi hotell litt utenfor byen, men fant vel ut at det ikke var noe særlig og at vi sku legge oss inn på Amadeus neste gang. Og det ligger forsåvidt enda nærmere handlegata igjen Jeg syns forsåvidt at opplevelsen rundt Auscwitz og Birkenau var større enn den i Saltgruvene, selv om saltgruvene også var veldig gøy å se. Endret 9. september 2008 av bazukh Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Tenker å ta min kjære fru på en langweekend i november/desember. Primært for henne er nok billig shopping og god mat. Har tidligere vært i Praha hvor vi likte oss svært godt. Har sett på overnevnte byer som tilsvarende rike på opplevelser. Trenger erfaringer fra de av dere som har vært innom disse byene. Hva er for eksempel sentral beliggenhet på hoteller i disse byene (nær store handlegater)? Har noen erfaringer fra bestemte hotell? Tips mottas med takk. Har vært i Riga, men ikke i Krakow. Er ikke overvettes begeristra for Riga sjøl. Tallinn er mye bedre. Nå var vi stort sett i gamlebyen i Riga, men for shopping må dere nok i så fall til nybyen. Har som sagt ikke vært i Krakow, men har hørt at dette skal være en veldig fin by. Ville nok kanskje satsa på det. Skal dere til Riga, så hold dere for all del unna forstedene. Vi havna først i utkanten, det var litt scary. Følte oss rett og slett ikke trygge der. HAr hørt om folk som har blitt rana midt på lyse dagen i Riga. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei, var i Krakow juni i 2007 samen med klassa, men var berre for 3 timer trur eg. Besøkte saltgruven før byen som var utrulig tøft å sjå (ganske kaldt og men det var godt pga det var veldig varmt ute i sola) Da eg var i Krakow fikk eg berre tid å gå ned nokre gater og til eit stort opent plass med mange resturanger (har dessverre ikkje peiling på kva alt heiter :/) spiste pizza der samen med nokre venner. Var hovudsaklig i Wroclaw... Da eg gjekk til pizza plassen såg eg i vertfall noko historisk. Trur det var Wawel slåttet. her er nokre bilder: http://commons.wikimedia.org/wiki/Kraków Lenke til kommentar
Aniena Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Dra til Riga:) Jeg var der i 5 dager, og stortrivdes. Bodde i en leilighet midt i gamlebyen, sammen med 8 andre. Stort marked, for de som liker shopping. Mye festing, selv tilbragte jeg tida i ei biljardbule. Eneste som mangler, er stranda, som er litt for langt unna. Selv om den er kjempefin. Var i grunnen som å være i syden:) Høffelige mennesker, fine bygninger og billig øl. Endret 10. september 2008 av Aniena Lenke til kommentar
wedefroholt Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Må bare anbefale Krakow,fantastisk fin by med masse god mat og godt øl,og er man inntresert i historie så kan man reise med et tog til Auswizh. Det er heller ikke så langt til Ukraina med tog eller Var i Krakow i sommer før vi reiste videre med tog til Odessa i Ukraina,likte byen kjempegodt jeg. Krakow går få å være en av Europas flotteste byer God tur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå