Knerten Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei! Når jeg kopierer eller ripper en dvd med dvd-spilleren min, så vil den bare kjøre på ca 12x, istedet for 48x som den kan kjøre på. Jeg har sjekket at "Bruk UDMA hvis tilgjengelig" er merket av, men den vil allikevel bare kjøre på PIO-mode. Hva er galt og hva kan gjøres?? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Du har vel kanskje brukt en ata33 kabel til å koble dvd'n til hovedkortet. Bytt IDE kabel.. Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Trukke det er det assa. Den fungerte helt opptimalt før, og jeg rippa f.eks en dvd på ca 15 min. Nå bruker den en time.... Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Har du overklokket? Overklokking kan enkelte ganger gjøre at dvd blir treig. Skjedde hos meg. Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Ikke overkklokket nei.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 har du noen innstillinger i bios som du kan stille på?, prøv å formater hvis du gidder... ellers kan det være et virus som tuller med deg, men prøv å sett til dma om mulig trykk ok og boot på nytt. En annen løsning kan være å slette enheten fra enhetsbehandling og reboote, da vil enheten komme tilbake og forhåpentligvis ha udma på Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 En annen løsning kan være å slette enheten fra enhetsbehandling og reboote, da vil enheten komme tilbake og forhåpentligvis ha udma på Stemmer for den! (opplevd det selv flere ganger) Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Ingenting av dette hjelper, prøvd alt. Men kjørte Norton WinDoctor nå og fant ut at jeg manglet en dll-fil på pc'en. Kan den ha noen innvirkning (tviler på det men). Den fila jeg mangler heter: mscoree.dll. Har prøvd å slette DVD-spilleren og, for så å reboote, men den blir allikevel stående på PIO-mode. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hvilket OS har du?. Står en del interesangt her. Blandt annet at win2k ikke støtter ata 66 "out of the box", og at den vil vise at den kjører PIO mode selv om den bruker udma. Linkene der gir vel nok info om hvordan du løser det om det er det som er problemet. Har hørt at disse problemet også fulgte med i XP. Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg bruker win xp. Dette problemet gjelder bare win 2000. Får ikke installert de filene det er snakk om når jeg bruker win xp. Men takk for innlegg!! Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Har fått ordnet det nå. Installerte Win XP på nytt. Win XP + SP 1. Da fungerte det igjen.... Takker for svar! Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Sier dere at jeg må bruke en ata 66/100 eller hva kabelen heter til dvd og brenner?? Jeg trodde secondary porten på hovedkortet kun støttet 33. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå