Crisz Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hei! jeg lurer på hva som er best av Softdome-diskant eller Ringradiator-diskant, grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg bare vil vite det! jeg finner ingen svar rundt om på nettet derfor spørr jeg her for her får jeg alltids svar!! takker for svar:D Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ringradiator-diskant finner man helst på dyrere høyttalere, virker det som, så er nok mer kostbart hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Mine Proson reality sat 51 rr har i hvertfall dette, noe som betyr at det ikke trenger å være helt uoverkommelig dyrt. Endret 31. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
epifant Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Man kan ikke gi et svar ut fra å kun sammenlikne prinsipper, det blir altfor generelt. Dersom man sammenlikner to spesifikke modeller blir det enklere, men jeg tror uansett ikke man kan forvente seg noe fasitsvar. Det finnes dyre ringradiatorer og det finnes billige ringradiatorer, på samme måten som det finnes dyre softdomer og billige softdomer. Alt koker egentlig ned til hva man skal bruke det til. Når man bygger en høyttaler sjonglerer man egentlig bare et stort sett variabler for å tilpasse konstruksjonen til akkurat det formålet den er tiltenkt, innenfor de prisrammene som er satt. Dessuten kommer det an på kundens smak. Det er nettopp derfor det finnes et så enormt utvalg av forskjellige materialer, prinsipper, prisklasser og høyttalere generelt, hva som er "best" for noen kan låte grusomt for andre Det er nok også grunnen til at du ikke finner noen svar på nettet Endret 1. september 2008 av epifant Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det blir vel hva man liker egentlig. Hva er best av pasta og pizza? Finnes bra og dårlig innenfor alle ting på hifimarkedet. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 tusen takk for svar! da fikk jeg endelig vite det! skal kjøpe meg disse http://www.surround.no/product/437015/_Dyn..._Black_Oak.html og den har gebbe deler, ville bare vite om det er vits i å kjøpe den siden den har to diskanter... har noen hørt disse?? er det et bra kjøp? viss noen har de kunne du legge det ut på youtube eller rapidshare slik at jeg kan se de? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg antar de har to diskanter fordi de mener det vil gi en eller annen fordel. Mest sansynlig tar den ene diskanten over der den andre slutter. Det skal være en absolutt kurant høyttaler. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Enten er det en ren design-greie, ettersom Dali-høyttalerne de kopierer også har to diskanter, eller så har det en fordel. Dynaudio har bl.a. doble diskanter på enkelte av modellene sine, men her har begge diskantene samme nedre delefrekvens mens kun en av elementene spiller helt opp. Den andre er der kun for å gi mer membranareale i den nederste diskanten. Dette skal så vidt jeg vet gi potensiale for mer dynamikk og "trøkk". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Vi må heller ikke glemme at høyttalerne er i en slik prisklasse at det står tvil om det egentlig har noe for seg. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 de har fått mye bra omtale da!! sier å være ektremt bra høtalere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå