Gå til innhold

Forslag til CPU-kjøler?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg denne PC-en som er anbefalt her på Hardware.no: "spilleren".

Den eneste Forskjellen fra oppsettet er at jeg har valgt 1 stk Sapphire Radeon HD 4870 istedet for 2 stk HD 4850. Jeg har valgt å bestille fra Netshop.no og Multicom.no. Problemet er bare dette:

 

OCZ Vendetta 2 CPU-Kjøler

Socket T/939/940/AM2/775

På lager:Ubekreftet

30-09-2008

 

Det blir litt lenge å vente. Så er det noen andre støysvake CPU-kjølere jeg kan gå for? Jeg har så og si null peiling på sockets etc nemlig...

 

Takk for evt hjelp!

Endret av Beetroot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FrostyTech er et bra sted å sjekke hvilke kjølere som er bra. Men skal man rangere kjølere må man bruke den sist testa som inngang.

 

Men hvorfor betale 450 kr for en kjøler som kjøler dårligere og støyer mer enn en kjøler til 250 kr. Ser du på lista som du linker til, er Cooler Master Hyper 212, som Pastafarian linket til på tredje plass, dvs den kjøler bedre og støyer mindre og koster langt mindre.

 

Når det gjelder anbefalingen på Asus Silent Knight II, viser FrostyTech at den er elendig (nummeret før svindel til den prisen). Den er faktisk så dårlig at den knapt slår Intel sin stock kjøler.

Lenke til kommentar
Tusen takk for bra svar. Men jeg er litt usikker på hvor stor kjøler jeg har plass til så er det noen som kunne gitt meg et konkret tips jeg vet jeg har plass til som både er stille men som også har nok kjøling til en Q9300 prosessor?

 

Ikke kjøp det kabinettet. Det er møkk! Kjøp heller noe fra Antec eller i det minste Cooler Master 534 Elite.

 

CPU-kjøper: Noctua NH-U12P

 

NB: Du kan ikke ha stor kjøler om kabinettet har CPU vent, men mindre den kan taes av.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Jeg skal bygge meg denne PC-en som er anbefalt her på Hardware.no: "spilleren".

Den eneste Forskjellen fra oppsettet er at jeg har valgt 1 stk Sapphire Radeon HD 4870 istedet for 2 stk HD 4850. Jeg har valgt å bestille fra Netshop.no og Multicom.no. Problemet er bare dette:

 

OK, for om du skulle ha kjørt crossfire er ikke P45 å anbefale :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Tusen takk for bra svar. Men jeg er litt usikker på hvor stor kjøler jeg har plass til så er det noen som kunne gitt meg et konkret tips jeg vet jeg har plass til som både er stille men som også har nok kjøling til en Q9300 prosessor?

 

Jeg har et slikt centurion 534 kabinett og kjører med en coolermaster hyper 212 som cpu-kjøler. Det er plass til den så lenge du skrur av det luftrøret i sidedøren, men er ikke så mye å gå på for kjøleren er ganske stor. Kjøler godt gjør den også, min [email protected] blir ikke over 60-65 grader under load :)

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du at det kabinettet er møkk? Har det selv og prisen tatt i betraktning er jeg svært fornøyd :)

 

Idiotisk plassering av frontpanel (helt nede på gulvet). Hurtigkoblingene er dårlig. Måtte dra ut en harddisk og plassere den på nytt. Mistet den i gulvet for jeg tenkte ikke på at hurtigkoblingene ikke klarer å holde den fast. Får ikke satt inn HDD i 5.25" med vanlige skinner pga hurtigkoblingene. Dårlig gjenger for skruene som lukker døra. Isolerer ikke støy. Ingen støvfilter. Trangt.

 

Har et slik selv på en gammel PC. Satte opp en annen PC i sommer med 534 Elite. Det var noe bedre. Neste PC blir det Antec P182 (for støyisolering).

 

Prisen skulle vært halvparten av det den er... Skal man bruke så mye penger på en ny PC så kan man spandere ei ordentlig kasse...

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Enig med diablito. Ble veldig positivt overrasket når jeg kjøpte dette kabinettet. Relativt stille, generellt god plass og virker veldig solid :thumbup:

 

Har du sammenlignet med andre kabinetter? Det er ingen av delene...

 

Man kan kanskje si at de kabinettene jeg har erfaring med fra før er ganske crappy(billigste av det billige som regel..), så skulle kanskje ikke så mye til for å overbevise meg :p

 

Når jeg ser argumentene du kom med i posten over, så var det flere ting jeg kjente meg igjen i uten å ha tenkt så mye over. Hurtigkoblingene er dårlige, og det var litt tight fit for å få inn HD4870-kortet. Man får vel litt det man betaler for :hmm:

Lenke til kommentar
Når det gjelder anbefalingen på Asus Silent Knight II, viser FrostyTech at den er elendig (nummeret før svindel til den prisen). Den er faktisk så dårlig at den knapt slår Intel sin stock kjøler.

Den kjøler bra og er lydløs i mitt P182 kabinett ihvertfall.

 

I P182 vil det meste av CPU-kjølere være stille. Fra det kabinettet hører man primært kabinettvifter og PSU. Kabinettet har tross alt lydisolerte vegger. Og støy er faktisk ikke det dårlige punktet på Silent Knight.

 

Men tester viser uansett at den ikke leder bort varme særlig effektivt, i forhold til kjølere til samme pris og faktisk langt rimeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...