Gå til innhold

Rasisme hos Stena Line?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du liker ikke de fleste innvandrere utifra et enkelt tilfelle du fremstiller her :!:

Jeg har aldri sagt det var rasisme selvom jeg 99% av tilfellene tror det er rasisme.

Jeg ville bare påpeke at det er helt feil å rope SAU når noen Roper ULV..

Hver gang en innvandrer roper rasisme så roper dere nei!! omvendt rasisme! det begynner å bli latterlig. Stena Line er ikke en rasist bedrift selvom 1 ansatt feilbedømte utifra sin egen bedømmelse og ikke selskapets rettningslinjer.

He took the matter in his own hands og sa "dette er ikke toget til drammen" som vi alle vet har flest innvandrere pr innbygger. Det min kjære venn er en rasistisk utalelse.. Det at vennene hans ikke slapp inn heller sier meg ikke en dritt.

Jeg sier ikke at Rasisme skjer hele tiden 24/7, men når det skjer må vi passe på at gruppementaliteten ikke påvirker enkelttilfellene. "^ånei enda en utlending som roper rasisme" Det der i lengden vil legalisere Rasisme.... Slutt med det nå.

Det er feil at "vi" roper nei!, hver gang noen roper rasisme. jeg vertfall og jeg regner med jeg snakker for en god del av "vi" også vurderer hvert enkelt tilfelle uavhengig av hudfarge og prøverå forestille meg "hvordan hadde saken hvært om det var mellom f eks 2 hvite", som oftest akkurat den samme. Og som det er blitt nevnt i tråden så vet kun hadlingens utfører (vakten i vårt tilfelle) om det var rasistiske grunnlag for oppførselen hannes. Det eneste vi som observerer en hendelse på avstand kan gjøre er å studere fakta og observasjoner og sette opp en teori. Sånn som her er diverse fakta presentert som gjør at jeg stiller meg skeptisk til at dette var rasistisk oppførsel. F eks at om Stena Line hadde ansatt en vakt med rasistiske holdninger som i tilegg lot holdningene sine gå utover mørk-hudete kunder, så hadde nok det vært mer en ett eneste tilfelle. Et annet faktum er at kunder av både lys og mørk hud farge ble nektet adgang, noe som svekker rasisme teorien tilstrekkelig.

Det som gjør at mange roper "å nei enda en utlending som roper rasist" er jo akkurat at det er så mange utlendinger som roper "rasist" når det for de fleste observatører av saken ser ut som en vanlig kunde/ kundebehandler konflikt , men i enkelt tilfellene er på tvers av hudfarger. Så hvis teorien din stemmer om at det i lengden vil "legalisere rasisme" så kan du takke de som roper rasisme hvær gang, ikke de som vurderer situasjonen uavhengig av hudfargene på vedkommende.

Kan også føye til at jeg har jobbet flere steder i kundebehandlingsbransjen (butikk og kiosk) og har blitt beskylt for rasisme av sure kunder der det var en helt vanlig kunde /kundebehanlder konfikt.

Lenke til kommentar
Man burde ha med seg skift.

Klart, men det burde opplyses om at man ikke slipper inn om man ikke har det, hvertfall om man kan se ut som en potensiell rølp.

Dette tilfellet er i alle fall dårlig kundebehandling, men tvilsomt rasisme. Helt enig i det mange sier om "rasismekortet" (som faktisk snart er i ferd med å bli et ord)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...