Andre1980 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) I går kveld tok en av de eksterne harddiskene mine kvelden. Når jeg slår den på, hører jeg at platene begynner å gå rundt, så begynner lesehodet å søke febrilsk i en gjentakende repitisjon, før så disken spinner litt ned igjen for så å forsøke å spinne opp igjen. dette gjentar seg hele tiden. Jeg trodde harddisken hadde tatt kvelden, men i dag morges så åpnet jeg kabinettet og prøvde å sette i en annen disk (tatt fra en stasjonær pc med ødelagt hovedkort). Plugger i strøm og SATA kabel og slår på. Akkurat det samme skjer med denne disken, nesten iallefall. Den begynner å spinne, men det virker som om den gir opp og stopper før den har kommet opp i hastighet. Da kommer spørsmålet mitt: kan det være kontrolleren som er gåen? Endret 30. august 2008 av Andre1980 Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Synes det skulle være rart om det kom ulyder fra HDD om kontrolleren er gåen. Da burde vel disken bare spinne opp uten at du får kontakt med den. Høres nesten ut som 2 kræsja disker Har du prøvd å koble noen av disse diskene direkte til hovedkortet ditt og se hva som skjer da? Evt. kan du jo gå til hjemmesiden til fabrikanten av harddiskene dine og laste ned et diagnoseprogram. Lykke til. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Synes det skulle være rart om det kom ulyder fra HDD om kontrolleren er gåen. Da burde vel disken bare spinne opp uten at du får kontakt med den. Høres nesten ut som 2 kræsja disker Har du prøvd å koble noen av disse diskene direkte til hovedkortet ditt og se hva som skjer da? Evt. kan du jo gå til hjemmesiden til fabrikanten av harddiskene dine og laste ned et diagnoseprogram. Lykke til. Hehe... jeg har laptop, så ikke så lett det der... Men jeg fant utav det! Det var faktisk kontrolleren i kabinettet. Har vært og kjøpt nytt kabinett, og da fungerte begge diskene! Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ah, flaks for deg! Skal vel kanskje ikke så mye til før noe ryker på de der. Bra det ordnet seg for deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå