Hedonism Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg tror OneCall hovedsakelig blir og miste gratis-snylterne. De andre tror jeg ikke vil bry seg så mye om det. Det lønner seg aldrig å gi samtaler bort helt gratis. og ringe 120minutter for en 10-30kr i mnd er uansett ikke mye. Gratispasasjerene er nokk store kosnader. Er ikke rett og ringe gratis, uten å gi noe tilbake. Hvis man lanserer et tilbud hvor man i reklamen legger stor vekt på stikkord som "gratis" og "utrolig, men sant", så blir det bare tull å kalle de som benytter denne muligheten for snyltere. Hvis de ikke vil ha snyltere så lanserer de ikke et slik tilbud! Hvorfor skal vi ha medlidenhet med et selskap som baserer forretningsidéen sin blant annet på å tjene penger på innkommende anrop fra kunder hos andre operatører? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Hvis man lanserer et tilbud hvor man i reklamen legger stor vekt på stikkord som "gratis" og "utrolig, men sant", så blir det bare tull å kalle de som benytter denne muligheten for snyltere. Hvis de ikke vil ha snyltere så lanserer de ikke et slik tilbud! Hvorfor skal vi ha medlidenhet med et selskap som baserer forretningsidéen sin blant annet på å tjene penger på innkommende anrop fra kunder hos andre operatører? Mener og ha lest at onecall gikk i underskudd i fjord. Hva er galt med og skru prisene opp ubetydelig mye. De tjener mere på og bli kvitt gratispassasjerene. Og med og bli kvitt dem som ikke betaler noe, så vil det bli mer igjenn for dem som legger igjenn noen kroner i kassa demmes. Alle kan betale 30kr ekstra i mnd uten problemer! Endret 30. august 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg tror OneCall hovedsakelig blir og miste gratis-snylterne. Hmmm. Jeg har gebyrfritt kredittkort med gratis kreditt i 20-50 dager. Dette benytter jeg hyppig. Jeg har aldri følt meg som snylter av den grunn. Men du synes kanskje jeg snylter på Gebyrfri siden jeg betaler mine regninger før renter påløper? Når de reklamerer med gratis ringeminutter blir det for dumt å kalle det snylting om man benytter seg av tilbudet. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva er galt med og skru prisene opp ubetydelig mye. Alle kan betale 30kr. Det som er galt er at man har en storstilt reklamekampanje hvor man skryter av 120 gratis ringeminutter uten startavgift for så å forandre betingelsene noen uker etterpå. Jeg kan betale mer enn 30 kroner, men jeg vil kanskje betale dem til noen andre enn OneCall etter å ha sett deres form for markedsføring i praksis. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Jeg tror OneCall hovedsakelig blir og miste gratis-snylterne. Hmmm. Jeg har gebyrfritt kredittkort med gratis kreditt i 20-50 dager. Dette benytter jeg hyppig. Jeg har aldri følt meg som snylter av den grunn. Men du synes kanskje jeg snylter på Gebyrfri siden jeg betaler mine regninger før renter påløper? Når de reklamerer med gratis ringeminutter blir det for dumt å kalle det snylting om man benytter seg av tilbudet. Min feil. Skulle ikke skrive snyltere men brukere. Har selv kredittkort med 45dager gebyrfritt utsettelse. Men det er noe helt annet! Kredittorne leier ikke tjeneste av noen andre. Gratis-brukerne må OneCall betale for. Med kredittkort er det nesten nokk og ha tilgang på penger(groft sakt) OneCall og kreditt-selskap er to forkjellige ting. Hva er galt med og skru prisene opp ubetydelig mye. Alle kan betale 30kr. Det som er galt er at man har en storstilt reklamekampanje hvor man skryter av 120 gratis ringeminutter uten startavgift for så å forandre betingelsene noen uker etterpå. Jeg kan betale mer enn 30 kroner, men jeg vil kanskje betale dem til noen andre enn OneCall etter å ha sett deres form for markedsføring i praksis. Kan du dokkumentere at dette var planlagt fra begynnelsen? Eller kan dette være et nødvendig tiltak for dem, for og kunne drive et selskap? Det er konkuransedyktige priser uansett! Et selskap som bare går i minus. Går til slutt konk, og det er ikke altid at det er til det beste for forbrukerne;) EDIT: retter skrivefeil Endret 30. august 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Min feil. Skulle ikke skrive snyltere men brukere. Har selv kredittkort med 45dager gebyrfritt utsettelse. Men det er noe helt annet! Kredittorne leier ikke tjeneste av noen andre. Gratis-brukerne må OneCall betale for. Med kredittkort er det nesten nokk og ha tilgang på penger(groft sakt) OneCall og kreditt-selskap er to forkjellige ting. Aha, så du tror det er gratis å dele ut kredittkort? Da tar du feil, du må f.eks. betale penger til Teller for å utstede VISA eller Mastercard-kort, det koster en viss prosentdel til VISA eller Mastercard for hver transaksjon med mer. Selskapet som utsteder kredittkortet taper faktisk penger når du bruker det og betaler før renter begynner å påløpe. Altså helt likt som One Call. Ergo er du en snylter om du bruker kredittkortet ditt og gjør opp før penger påløper, eller som du har korrigert det til nå; en bruker. Kredittkortselskaper er avhengig av at personer ikke har råd til å gjøre opp kredittbruken sin i tide, men det er en vesentlig forskjell. One Call tjener penger hver gang noen ringer en såkalt snylter, bruker eller hva enn du vil kalle det, fordi de tar en høy termineringspris per samtale. Dette gjelder selvsagt når noen ringer en One Call-kunde fra en annen operatør som eksempelvis Telenor eller Netcom, og ikke fra One Call til One Call. Et kredittkortselskap tjener null kroner på at du har et kredittkort du ikke bruker eller gjør opp i tide. Endret 30. august 2008 av Submariner Lenke til kommentar
abrj Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Har Onecall nå, får regning så og si hver måned selv om jeg ikke bruker telefonen så mye. Sjekket med telepriser.no, da kom Tele2 Sheriff best ut for meg, så nå forsvinner jeg dit. Har vært for mye kødd med Onecall, dette er dråpen i begret. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 men hvordan er bindings tider på onecall?? har hatt det i Ca 4 måneder nå.. vil bytte til sherrif men vil det koste meg noe ekstra? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det vil ikke koste deg noe som helst å bytte til Tele2. Med One Call Faktura er det ingen bindingstid, så du står fritt til å bytte operatør når som helst Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det vil ikke koste deg noe som helst å bytte til Tele2. Med One Call Faktura er det ingen bindingstid, så du står fritt til å bytte operatør når som helst men alikevell er jo ikke sheriff så mye billigere eller? Lenke til kommentar
8ball Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det som er galt er at man har en storstilt reklamekampanje hvor man skryter av 120 gratis ringeminutter uten startavgift for så å forandre betingelsene noen uker etterpå. Helt enig. Byttet fra Telenor til OC pga dette. Så to uker senere får jeg (som alle dere andre også) mail om at de forandrer prisene. Da blir det egentlig en prinsipp sak for meg. Føler at jeg har blitt lurt over til OC på falske premisser, og kommer derfor til å bytte til et annet selskap nå. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Helt enig Jeg Er enig med 8ball bytter til sheriff Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det vil ikke koste deg noe som helst å bytte til Tele2. Med One Call Faktura er det ingen bindingstid, så du står fritt til å bytte operatør når som helst men alikevell er jo ikke sheriff så mye billigere eller? 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned 175 minutter fordelt på 50 samtaler, og 18 sms hver måned ...eller hvordan du selv velger å ringe innenfor rabatten på 175 kr. Tele2 Sheriff blir jo billigere for deg som ringer lite, siden oppstartsprisen også er inkludert. Uansett, jeg ville ha ventet med å bytte til Tele2. Dere vet ikke om Tele2 følger etter. Tele2 er også med i Mobile Norway-alliansen. Dvs. Network Norway, som også eier OneCall. Så ikke bli forbauset om Tele2 også innfører oppstartspris. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Beklager, men slutt å syt! Det er et presset mobilmarked. Om OneCall har innsett at dette må til for å bedre resultatene, så er det slik og dette har de fullt lov til å gjøre. Du som bruker står fritt til å bytte. MTU og Tele2 har så og si samme produkt tilgjengelig. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg må si meg enig i at det er tåpelig av OneCall å kjøre en storkampanje på alle de norske TV-kanalene med "120 minutter og 90 SMS helt GRATIS HVER MÅNED!" rett før denne endringen. Likevel synes jeg også at det er tåpelig at folk ikke kan skjønne at en bedrift ikke kan leve av gratiskunder. Med gjennomsnittssamtaler på ett minutt, vil prisen øke med ca 70 kr i måneden. Det har vel de fleste råd til. Det tilsvarer ca 850 kr ekstra i året. Det er hva man i et vanlig yrke tjener på en DAG her i Norge. Alternativet er å bytte til MTU eller Tele2 Sheriff som noen her på forumet anbefaler. Men det varer vel ikke lenge før også disse må ty til samme utvei som OneCall straks de får for mange gratispassasjerer. Se f.eks. på hva som skjedde med IPEA, som ble kjøpt opp av Network Norway. Dessuten bytter OneCall til Telenor, noe jeg synes er positivt. I alle fall her på Østlandet. De har i tillegg rimlig datatrafikk og relativt god kundeservice. Slutt og syt. (For ordens skyld: Jeg jobber ikke for OneCall, og har ingen annen tilknytning til OneCall annet enn at jeg har et abonnement hos dem.) Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Onecall bytter til Telenor nettet... DET er grunden til at jeg bytter leverandør før 1.oktober.... Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Byttet selv til tele2 Sheriff da det ble lansert for en drøy måneds tid siden. Sitter nå og ser på første faktura, nederst står det: Annet Tekst, Dato, Kostnad Minimumsdebitering-MittTlfNr, 26.07.08-14.08.08, 88,15 88,15 kr blir vel ca 110 kr inkl mva. Hva i h... er dette? Står ikke noe om minimumsdebitering på tele2.no eller telepriser.no? Nå har jeg ringt veldig lite og rabatten på 175 kr er fratrukket, så jeg betaler allikevel ingenting for mobilbruken. Har ikke tatt kontakt med tele2, så vet ikke om det er en feil, men anbefaler de som vurderer dette abonnementet å sjekke med tele2 om de har slike skjulte kostnader. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Byttet selv til tele2 Sheriff da det ble lansert for en drøy måneds tid siden. Sitter nå og ser på første faktura, nederst står det: Annet Tekst, Dato, Kostnad Minimumsdebitering-MittTlfNr, 26.07.08-14.08.08, 88,15 88,15 kr blir vel ca 110 kr inkl mva. Hva i h... er dette? Står ikke noe om minimumsdebitering på tele2.no eller telepriser.no? Nå har jeg ringt veldig lite og rabatten på 175 kr er fratrukket, så jeg betaler allikevel ingenting for mobilbruken. Har ikke tatt kontakt med tele2, så vet ikke om det er en feil, men anbefaler de som vurderer dette abonnementet å sjekke med tele2 om de har slike skjulte kostnader. Om det er tilfelle er det i så fall en VELDIG GODT skjult kostnad et sted med liten skrift midt inne i abonnementsvilkårene. Det står ingenting om minstefakturering på dette abonnementet i Tele2s prisliste. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Så det er slik å forstå at det koster 0 for sheriff abbonementet, om du holder deg til sms og ringing innenlands, til under 175 kroner måneden? Trur jeg må skaffe meg dette abbonementet istedet. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Så det er slik å forstå at det koster 0 for sheriff abbonementet, om du holder deg til sms og ringing innenlands, til under 175 kroner måneden? Trur jeg må skaffe meg dette abbonementet istedet. før jeg går tilbake til norsk boka fra niende med lett dyseleksi. så vil jeg si,sheriff 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned 175 minutter fordelt på 50 samtaler, og 18 sms hver måned ...eller hvordan du selv velger å ringe innenfor rabatten på 175 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå