GeirHH Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Tror One Call har ekstra beredskap i ettermiddag, fikk raskt svar. Sendte ikke noen kjeftemelding, siterer litt fra svarmailen som skal være forklaringen på oppstartsavgiften : << Årsaken til at vi innførte oppstartsavgift på One Call Mobil Faktura er rett og slett at folk som "bare har et SIM-kort i alarmsentralen sin" (som forøvrig ikke er tillatt, jf. vilkårene våre), ikke lenger vil få et gratis abonnement. Det er kort sagt derfor oppstartsavgift ble innført >> Skjønner ikke helt dette, jeg da. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 tror det ska være(eller va muligens) en egen tråd får dem som elsker å syte å klage på hvær minste skivefeil eller ordleggelse..gå dit å syt. Fant i farten 19 feil på de 4 1/2 linjene med tekst. Var vel kanskje derfor det ble kommentert. Hvis det hadde vært en jobbsøknad hadde nok søkeren ligget dårlig an, men det er god tone å ikke henge seg for mye opp i rettskriving på et forum. Men det lønner seg selvfølgelig å unngå mange skrivefeil når man henvender seg til et firma også... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Tror One Call har ekstra beredskap i ettermiddag, fikk raskt svar. Sendte ikke noen kjeftemelding, siterer litt fra svarmailen som skal være forklaringen på oppstartsavgiften : << Årsaken til at vi innførte oppstartsavgift på One Call Mobil Faktura er rett og slett at folk som "bare har et SIM-kort i alarmsentralen sin" (som forøvrig ikke er tillatt, jf. vilkårene våre), ikke lenger vil få et gratis abonnement. Det er kort sagt derfor oppstartsavgift ble innført >> Skjønner ikke helt dette, jeg da. Det de egentlig sier er at vi som ringer lite er dårlige kunder som de ikke er så veldig interesserte i å beholde. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Nei datatrafikken er ikke et argument for onecall etter min mening. De har ikke noe daglig tak, så anhengig av bruken din kan det fort bli dyrere å surfe med onecall Blir nok sheriff på meg også. Det er litt synd da jeg i utgangspunktet var fornøyd med onecall og datatrafikkprisene med tele2 er helt horrible. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det de egentlig sier er at vi som ringer lite er dårlige kunder som de ikke er så veldig interesserte i å beholde. Og det er faktisk ikke så rart. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva ligger i uttrykket "alarmsentralen" ? Symbian_Pro : Er det noen vits å skifte hvis du er fornøyd med OC og Sheriff også tar startavg. ? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Innbruddsalarm kan ha SIM-kort som melder i fra hvis telefonlinja skulle ryke, eller hvis det blir gjort innbrudd. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Symbian_Pro : Er det noen vits å skifte hvis du er fornøyd med OC og Sheriff også tar startavg. ? Men startavgiften blir blir vel trukket fra innenfor de 175 kronene man får gratis hos Tele2, i motsetning til hos One Call hvor de fra nå av faktureres utenom gratisminuttene. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Folk får rett og slett ta One Calls prisendringer med i beregningene, og så vurdere om de skal bytte leverandør. Bli eller bytt, verre er det ikke. Telefonnummeret kan jo beholdes om man bytter. Uansett er det ikke overraskende at One Call ikke fortsetter med de prisene de har hatt. Det er nok av selskap som ikke har overlevd i konkurransen. Jeg hadde i hvert fall ikke skrevet noen klage/protest til One Call. De vil jo selv se om dette fører til endringer i kundemassen de eventuelt ikke liker, og evt. revurderer prisene. Selv ringte jeg med Telenor i mange år, og var veldig godt fornøyd. Med One Call fikk jeg mye lavere telefonutgifter. Dersom gapet mellom Telenor og One Call blir såpass mye mindre at det ikke lengre er et gap, vil jeg gå tilbake til Telenor. Time will show. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hva ligger i uttrykket "alarmsentralen" ? Symbian_Pro : Er det noen vits å skifte hvis du er fornøyd med OC og Sheriff også tar startavg. ? Sheriff tar ikke startavgift hvis du velger at de ikke skal ta det, så ja. Lenke til kommentar
hojo Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Men startavgiften blir blir vel trukket fra innenfor de 175 kronene man får gratis hos Tele2, i motsetning til hos One Call hvor de fra nå av faktureres utenom gratisminuttene. Det er iallefall slik jeg tolker det.. så jeg kommer til å bytte til Tele2 Sheriff nå i dag.. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) For meg er det helt ok at "gratispassasjerene" forsvinner fra OC, da er vel sjansen større for at de beholder 120 min gratis samtalepris iallfall (slipper unna minuskundene, jaja, blir ikke helt det nå da). Ellers syns jeg Tele2 er litt uryddig og sleipe noen ganger. Ta fks Champion; Kjører på med at det koster bare 0,39 i store tall og startavg. på 0,89 ! i smått (i reklamen) vel vitende om at de fleste samtalene er ganske korte. One Call Mobil Aktiv tar 0,39/oppstart + 0,39 min samtale, mye ryddigere. Endret 30. august 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Essem Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Fikk mailen jeg også, fryktelig kjipt. Tele2 Sheriff fungerer sånn at man får 175 kroner per måned i gratis ringeminutter og SMS? Hvorfor i all verden står de og deler ut penger? Jeg skjønner selvfølgelig også at man ikke får utbetalt de kronene man ikke bruker opp, men hvis man holder seg under 175 kr blir det gratis? Da regnes oppstartsavgiften med, i motsetning til OneCall, right? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg må le litt av OneCall sin reklamekampanje med Knut Jørgen Røed Ødegaard hvor deres tillbud ble beskrevet som "utrolig, men sant". Så var det ikke helt sant allikevel... Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Vi har vel nærmest fått et ordtak pga dagens markedsføring :"Det som er for godt til å være sant er ikke sant !" Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hehe ja, det VAR utrolig men sant. Nå er det vel bare sant og ikke så veldig utrolig lenger For meg er det helt ok at "gratispassasjerene" forsvinner fra OC, da er vel sjansen større for at de beholder 120 min gratis samtalepris iallfall (slipper unna minuskundene, jaja, blir ikke helt det nå da). Så du tror at alle som nå går over til konkurentene bare har vært gratispassasjerer? Jeg har holdt meg under 120min og 90 sms, men det betyr ikke at jeg ikke betaler penger til onecall. Jeg betaler da for datatrafikken jeg bruker. Slik er det med mange andre også. De liker at de ringer og sender sms gratis, men de betaler gjerne for andre tjenester som datatrafikk, mms o.l. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Dette mister OneCall mange kunder på, dessverre. Enn så lenge blir jeg hos OneCall. Da regnes oppstartsavgiften med, i motsetning til OneCall, right? Ja, det stemmer. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Men da vil det til gjengjeld avkorte ringebeløpet. Er ingen gambler, men hadde nesten satset 10.000 på at tilbudet ikke er der om et år. Endret 30. august 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Men da vil det til gjengjeld avkorte ringebeløpet. Er ingen gambler, men hadde nesten satset 10.000 på at tilbudet ikke er der om et år. Blir uansett billigere enn One Call om du har mange korte samtaler, og særlig hvis du totalt kommer under 175 kroner i forbruk. Igjen kan det lønne seg med One Call om datapris er viktig. Om jeg skulle gamble tror jeg også at slike tilbud vil endres etter hver, særlig når den største pådriveren av "gratis"-kulturen nå begynner å stramme inn. Men på en annen side kan de gi konkurrenter en liten dytt mot å lansere et tilbud tilsvarende One Call sitt før endringen. Tiden vil vise. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Jeg tror OneCall hovedsakelig blir og miste gratis-brukerne. De andre tror jeg ikke vil bry seg så mye om det. Det lønner seg aldrig å gi samtaler bort helt gratis. og ringe 120minutter for en 10-30kr i mnd er uansett ikke mye. Gratispasasjerene er nokk store kosnader for dem. Er ikke rett og ringe gratis, uten å gi noe tilbake. Jeg surfer mye, mine regninger ligger på 200-400kr mnd. Skriver lite SMS. Ringer litt. Surfer mye. Blir og holde meg til onecall. Tele2 blir nokk også etter hvært å sette oppstartsavgift. EDIT: Mente "brukere" ikke "snyltere" Endret 30. august 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå