Gå til innhold

HD3870 CrossFireX, feil eller?

Devner

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 PowerColor Radeon HD3870 i CrossFireX modus, men på yelsestester merker jeg og det er ingen forskjell, og jeg får heller ingen bekreftelse på at det virker, alt jeg kan er å slå CrossFireX modus av eller på, noen tips???

Jeg har et M3A32 hovedkort med 4 PCI-E slots --- 2 er blå, og 2 er svart, og to PCI slots, i boka står det at hoved-skjermkortet skal på 1, den første blåe, og den andre på blå 2, men da får jeg ikke plass til lydkortet mitt, og det blir også trangt mellom de 2 skjermkortene, så det er på nr 1blå og nr 3svart, jeg koblet på den broa som følgte med hovedkortet, for den som var med skjermkortet var for kort.

Har så løst å få det til å virke, kjører The Witcher på max, og får små forstyrelser på bildet, ikke mye, men det ser ut som at det er en tynn tråd eller at bildet er litt knekt på moidten.

Jeg har innstaler ALLE oppdateringen nyeste og drivere nyeste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et helt normalt problem i spillindustrien.

Som regel så hjelper det å aktivere V-Sync, som gjør at FPSen låses til 60 FPS om du har 60 Hz på skjermen.

I visse situasjoner/spill så vises denne effekten mer enn andre steder, men den er der.

Lenke til kommentar
Høres ut som et helt normalt problem i spillindustrien.

Som regel så hjelper det å aktivere V-Sync, som gjør at FPSen låses til 60 FPS om du har 60 Hz på skjermen.

I visse situasjoner/spill så vises denne effekten mer enn andre steder, men den er der.

Jeg kjører spillet i 1680x1050, jeg har en 22'widescreen, og denne oppløsningen har kun 60HZ, men på selve dataen kjører jeg 1152x864 på 75HZ etter som jeg såg hadde ikke spillet V-Sync.

Lenke til kommentar
Vil du ha CF, så får du offre lydkortet.

Sansynlig vil du ikke merke noe forskjell i lyden om du går over til det integrerte lydkortet.

Monter skjermkortene som beskrevet i manualen.

Se så deretter at CF er aktivert i Catalyst Control Center.

Mmm, har ikke så løst til det, er et veldig bra lydkort, hadde gått bra viss de to PCI slottene kunne vært lengre ned, men jeg skal ta å prøve i dag og se om det virker.

Men er litt rart at begge sånnsett må være blå.

Lenke til kommentar

Uhm, sa litt feil i sted, skulle være blå(master) og svart(slave), men den ene er på den første blåe(1) og den andre på den tredje, blå(2), men jeg prøvde blå1 svart1 og blå1 svart2, ingen forskjell, så har no blå1 og blå2 med samme resultat.

Og med begge på skulle jo virke fint, for jeg kan kjøre totalt 4 kort i cf.

Fant også ut at den cf broen som følgte med skjermkortet ikke virker, får ingen cf i ccc panelet, mens den som følgte med hovedkortet virker fint.

Også tok jeg en ytelses test med cf på, og fikk et resultat, og min gpu jobbet litt mindre, men med cf av fikk jeg litt mere/bedre resultat, veldig rart.

Men jeg leste på nett at noen sa at, selv om du har cf på vill det ikke nødvendigvis vise bedre resultat, men vise faktisk mindre.

HmmHmmHmm, lurer på on min virkelig virker, for man kan kun slå cf av/på, men hvordan vet man at det virker, dumt ikke ccc har det.

Noen tips?

Forresten, er det noen som vet om et program hvor man kan teste ytelsen ordentlig på skjermkorte(ne)?

Uhm, hvorfor er det to cf broer her på bildet

http://www.techspot.com/article/88-geforce...-radeon-hd3870/

Endret av Kimmorado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...