Gå til innhold

Hodetelefoner til under 1000 lappen

Anbefalte innlegg

Ute etter nye hodetelefoner, etter at mine gamle sennheiser øreplugger røk her om dagen.

Tenker altså nå på å gå over til hodetelefoner. Viktige elementer:

Lydkvalitet er selvsagt viktig, det samme at de vennlige å drasse rundt på, altså bærebare. Jeg er også typen som tenker en del på design, så at de ser nogenlunde bra ut er mer eller mindre viktig. Budsjettet mitt har jeg satt som emnetittelen sier, til maks 1000kr. Så fyr løs med personlige erfaringer/tips, allmenne eller eksperters.

tobn -.-

Endret av tobs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sennheiser HD 435 er et meget bra valg i denne prisklasen.

Har selv HD 465 som har samme "lydsignatur" og nesten samme design, men de er kanskje litt utenfor ditt budsjett og kanskje ikke like egnet som bærbar.

Jeg liker lyden av de åpne Sennheiser meget godt men du må nesten prøve for å se hva du liker.

Lenke til kommentar

hører mye bra om Grado SR60 og det beviser vel også utmerkelsene den har fått. de er jo også veldig billig hvis du kjøper fra den siden jeg linket. men hva med de nyere SR80: verdt de ekstra kronene? eller er de ikke i det hele tatt bedre?

forresten er det vel kanskje verdt og nevne at mp3 spilleren jeg bruker er en ipod nano. kraftig nok til å kunne utnytte disse? eller bør jeg bare satse på noe annet?

tobn -.-

Endret av tobs
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet får man ikke klokker under 32ohm, men hvordan Ipod er på klokker kan jeg ikke svare deg på. De vil lekke lyd, slik at du plager andre, og lyd utenfra vil trenge inn, siden de ikke er lukkede. Jeg ser heller ikke noe om at man kan brette de sammen, noe som gjør de vanskeligere å ta med seg.

Ta turen til Hifi-klubben, Soundgarden osv, ta med Ipoden din og lytt på de hodetelefonene som treffer dine kriterier.

Lenke til kommentar

hvor mye lekker disse lyd forhold til feks portapro? hvis noen har noe anelse.

har veldig lyst på disse (bra lyd, kult "retro" design), men hvis de lekker alt for mye lyd, slik at det blir en plage for både andre og meg, må jeg vurdere noen andre siden de skal brukes en del portabelt.

gi meg da gjerne tips på noen lignende klokker, med noenlunde samme prisklasse (importert), design, lydkvalitet

tobn -.-

Lenke til kommentar

Bose er noe av det beste du får. Jobbet som bartender under en hi-fi messe og fikk der tatt med meg hjem div headsett. ikke noe slår bose. så vist du klarer å spare 400 til så får du et knall bra headsett.

Har selv store broren til den jeg linket til og er veldig fornøyd, krystal fin lyd fra et headsett som ikke er for stort. Beste jeg har prøvd i den prisklassen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har Grado SR60 og må si meg godt fornøyd med lydkvaliteten. For å svare litt mer spesifikt:

Lekkasje: disse lekker mye lyd ut, og er ikke å anbefale dersom du skal bruke dem i lesesal og lignende. De egner seg heller ikke i støyende omgivelser da de lekker mye lyd inn.

Komfort: Jeg synes de er gode å bruke, selv over lengre perioder.

Portabilitet: Størrelsesmessig er de greie å få med seg, men selvsagt mye større enn PortaPro og lignende. Det største ankepunktet jeg har her er ledningen. Grado har utstyrt SR60 med en kraftig og lang ledning. Det kan være et problem å finne et sted å gjøre av den. Har man store lommer kan den kveiles sammen og legges der, men hvis man ikke har det blir det vanskeligere. Selv pleier jeg ofte henge den etter "belteholderne" på buksa.

Kvalitet: Hodebøylen er veldig fleksibel, og tåler derfor litt hardhent bruk. Resten av hodetelefonen jeg usikker på. Har aldri hatt problemer med mitt sett, men vet at søstra mi fikk problemer med den ene øreputa.

Personlig er jeg veldig fornøyd med SR60, særlig lydkvaliteten, men på grunn av manglende lydisolering har jeg sluttet å bruke dem til mp3-spilleren, skaffet noe lydisolerende i steden for. Bruker pr. i dag SR60 til å lytte til musikk fra forsterker'n, noe de egner seg ypperlig til. Her er den lange ledningen veldig praktisk da jeg har litt mobilitet med hodetelefonene på.

Spør gjerne om det er noe spesifikt du lurer på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...