Gå til innhold

Beste 22" under 3000,- til "lett" bruk?

HayaoM

Anbefalte innlegg

Jeg hverken spiller spill eller ser film på min PC, så jeg stiller ikke så fryktelig høye krav til spesifikasjoner. Jeg liker Samsung-skjermenes design og de har fått mye skryt, men Samsung har jo så utrolig mange 22" modeller som koster mer eller mindre det samme, så jeg sliter med å bestemme meg. Jeg er naturligvis åpen for andre merker som f.eks. LG, Dell, Viewsonic osv.

Jeg håper virkelig noen kan gi meg et godt råd, for nå begynner jeg å bli lei av å lese side opp og side ned om PC-skjermer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene.

Kontorstol:

Prisen er det jo ingenting å si på, men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til billige produkter, spesielt når prisforskjellen opp til Samsung-modellene er såpass liten. Jeg tviler ikke på at denne BenQ-skjermen (har selv en BenQ-projektor) er god og gir mye for pengene, men jeg betaler gjerne litt mer for bedre kontrast og fargegjengivelse.

DHM:

Jeg ser at det finnes en modell som heter 226CW, denne koster så å si det samme som 226BW og skal være en nyere skjerm. Kan dette stemme, og burde ikke 226CW i såfall være en bedre skjerm? Og hva med de andre Samsung-modellene, som f.eks. T220, 2253BW, 2243BW og 2232BW, er forskjellen mellom disse minimal eller er det noen skjermer som skiller seg ut? Beklager at jeg spør så mye, men jeg trenger hjelp.

Jeg skulle ønske Samsung hadde færre 22" skjermer - en billig (ca. 2300,-), en dyrere(ca. 3000,-) og en hvor design, samt ytelse er prioritert (ca. 4000,-).

En annen ting som gjør meg litt frustrert, er at spesifikasjonene for de respektive modellene "lyver". Det vil si, en billigere modell kan ha langt bedre spesifikasjoner enn en dyrere modell. Jeg vet selvfølgelig at man ikke kan stole blindt på spesifikasjoner, men det hadde vært greit om de i alle fall kunne fungere som en pekepinn på hvilken modell som er hakket vassere.

Endret av HayaoM
Lenke til kommentar

Jeg har helt ærlig ikke peiling på hva som er bra og ikke innen skjerm-markedet for tida, siden jeg egentlig ikke følger med på det.

Men jeg vet at for en liten stund tilbake, var hver eneste tråd der folk spurte om tips til ny skjerm, ble besvart med 226bw.

Mulig cw er bedre, det kan du vel egentlig google deg frem til selv ;)

Lenke til kommentar
Mulig cw er bedre, det kan du vel egentlig google deg frem til selv ;)

Jeg har Googlet meg selv halvt ihjel den siste uken, så det spørs bare om ikke enda mer Googling vil ta knekken på meg. ;)

Fra spøk til litt alvor. Har nå lest litt om 226BW og 226CW, og det skal visstnok være brukt ulike paneler i disse modellene. S-panel virker å være det foretrukne, selv om det sier meg svært lite da jeg ikke har peiling på skjermteknologi.

Nei, nå tror jeg det er like før jeg legger inn en bestilling på en Samsung-skjerm, enten 226BW eller 226CW, og så får jeg se om jeg blir fornøyd. Noe annet kan jeg strengt tatt ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...