Gå til innhold

Surroundanlegg til min 22kvm stue/kjøkken?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet inn i egen leilighet og har lyst til å kjøpe inn surroundanlegg til min 1/2-år gamle Sony KDL40W3000.

Siden jeg bor i borettslag har jeg ikke behov for noe veggsprengende anlegg, men noe som gir god lyd og som tåler å skrus opp litt uten at lyden vrir seg samtidig hadde vært fint.

Jeg tenkte først på logitech z-5450 pga det skulle gi grei lyd(?) uten at jeg måtte dra kabler til bakhøyttalerne og samtidig slapp en ekstra boks under tv (har ingen forsterker for øyeblikket). Har etter litt leting funnet ut at logitech har sluttet å produsere z-5450 derimot, antageligvis pga mange har hatt problemer med at bakhøytalerne falt ut til tider.. Så dermed vurderer jeg z-5500.

Fant i kveld også fram til Sony DAV-DZ660 og DAV-DZ860 som kanskje er greie alternativer også. Jeg har derimot ikke spesielt behov for noe DVD-spiller, og om jeg slipper å ha forsterker som egen enhet så hadde det vært veldig greit også.

Av utstyr som skal kobles til anlegget (evt via tv'n) er Nintendo Wii, GET HD PVR og stue-pc (gjerne optisk). Tenker en pris på 2000-5000 kr.. Noe som er noe dyrere men kanskje kan finnes på bruktmarkedet til noenlunde min pricerange er også flott.

Jeg har ikke helt skjønt opplegget til sonys s-air enda, men kan jeg da evt hive opp ekstra høyttaler f.eks. på badet også og barra plugge i en strømkabel der?

På forhånd takk for alle forslag og tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...