Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.


Anbefalte innlegg

Har nå kommet hjem og skummet litt igjennom noen episoder, og da kom det fram til;

 

Hva er et annet navn på Skottland som MacGyver måtte bruke i en episode? Svar må være navnet og hvorfor han var nødt til å bruke det.

 

Jeg valgte å ikke ta et altfor vanskelig spørsmål så alle har en sjanse. Lykke til!

 

EDIT: Navn på episoden ville også vært fint. Viser litt om deres kunnskaper! :thumbup:

Endret av Munty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ohh, er det i den episoden der macgyver drømmer og drar tilbake til King Arthur tiden?

 

Morgana land ?,

 

Edit: husker ikke hvorfor de kalte det. Men var det fordi den onde Morgana holdt til der ?

Episoden heter Good night Macgyer, og er delt opp i 2 deler, Sesong 7.

 

Det er ett av navnene for Skottland, ja, men ikke det jeg leter etter. Du mangler kun det ordentlige navnet så er det riktig!

Lenke til kommentar

Caledonia?

 

Caledonia er det latinske navnet som ble gitt av Romerriket for den nordligste delen av Storbritannia. Bruken av navnet blir noen ganger benyttet spesielt til området nord for Den antoninske mur, men benyttes oftest som synonymt med det samme området som i dag representerer Skottland. (Sitat Wikipedia)

 

Men hvorfor han måtte bruke det? Fordi han var reist tilbake til 600-tallet, og ingen skjønte hva han snakket om da han sa "Scotland"? Hadde han kalt det "Pictland" hadde de kanskje forstått, da folkegruppa som dominerte der før denne tida var piktere, skotere var et folk som kom dit fra Irland på 500-tallet.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Caledonia?

 

Caledonia er det latinske navnet som ble gitt av Romerriket for den nordligste delen av Storbritannia. Bruken av navnet blir noen ganger benyttet spesielt til området nord for Den antoninske mur, men benyttes oftest som synonymt med det samme området som i dag representerer Skottland. (Sitat Wikipedia)

 

Men hvorfor han måtte bruke det? Fordi han var reist tilbake til 600-tallet, og ingen skjønte hva han snakket om da han sa "Scotland"? Hadde han kalt det "Pictland" hadde de kanskje forstått, da folkegruppa som dominerte der før denne tida var piktere, skotere var et folk som kom dit fra Irland på 500-tallet.

 

Det er 100% riktig! Din tur! :thumbup:

Lenke til kommentar

PF lager et prosjekt der overarbeidede og stressede mennekser som jobber i PF i forskjellige byer skal få en uke der de er skånet fra sivilisasjonen ute i naturen med telt og ryggsekk. Macgyver er naturlig nok som den vandte naturmennesket leder for gruppen på 5 mann. Det som tilsynelatende skal være noen fredelige stressfrie dager viser seg å bli et drama da en fangetransport har krasjet og to innsatte klarer å rømme. De to fangene møter tilfeldigvis på to av deltagerne på PF stressprogram og tar deres invitasjon og ID. Gruppen med Macgyver i spissen blir stoppet på veien ved et skogvoktertårn fordi hun har hørt om de rømte fangene og mistenker dem. Når alle viser frem ID byr hun dem heller inn på kaffe og gir Macgyver en fløyte han bruker senere i episoden. De skjønner at en i gruppen må være en forbryter, men legger seg til å sove siden de umulig kan vite hvem det kan være. Dagen etter finner de han ene drept i teltet sitt og en av deltagerne fra programmet borte. De skjønner det må være morderen, men aner ikke at enda en av dem er en forbryter. De går tilbake til skogvoktertårnet for å sende beskjed etter hjelp men finner den stasjonære "walkietalkien" knust og skogvokteren borte. Macgyver følger etter dem og overmanner forbryteren, gårtilbake til tårnet for å hente de andre. Ope i tårnet hører de at den andre forbryteren kutter tauet på sin venn og beorderer dem ned. Macgyver nekter å lytte og lager heller en slags kanon han sender i øyet på den ene forbryteren slik at han faller ned og brekker beinet. Nummer to prøver seg også, men faller ned igjennom gulvet hengende fast i et tau.

Lenke til kommentar

Ja, det var rett episode, og et utfyllende referat. :thumbup:

Episoden heter the invisible killer, episode 79, sesong 4, og bilen vi ser var vel bilen som en av phoenix-folkene kom i, men som en av de rømte fangene stjal etter å drept eieren og tatt identiteten hans.

 

Her er det andre bildet jeg hadde tenkt å vise:

post-140319-1240335866.jpg

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

En av mine favorittepisoder :) Morsom oppgave. Skal se om jeg finner en lignende oppgave siden jeg har litt lite fantasi for tiden.

------------

Neste: Her jeg vil ha et resume av episoden og en forklaring på hva som skjer på bildet og hvorfor Macgyver ser så overrasket ut.

post-129814-1240344732_thumb.jpg

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Husker ikke så mye av episoden, men husker at Penny var med i en film. Der vi fikk se henne i 3 sekunder. Når hun kom løpende ned trappen i mørket.

Det der er helt ukjent for meg. Kan Bruno99 si om dette er rett spor, eller komme med mere hint, eller er det noen andre som klarer å si noe om denne episoden/hvilken episode det er?

Lenke til kommentar

Stemmer det som Borden sier. macgyver og Penny ser på en film Penny var med i hvor hun kommer løpene ned en trapp. Man kan ikke en gang se at det er Penny og MacGyver sier noe sånn som "Was that all?!" mens Penny syntes det er veldig stats å se seg selv i en film.

 

men det har ikke noe med handlingen i episoden å gjøre, bare en morsomhet jeg ville se om noen husket.

Et hint skal dere få. Identiske hus

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Ahh... Det er den episoden hvor MacGyver hjelper en russisk kar ut av russland. (no shit :!: ) På kontoret i Phoenix foundation så møtes russeren (tror han het Yuri eller no) og Penny og her snakker vi kjærlighet ved første blikk! :tease: De finner ut at han karen trenger et Amerikansk navn fordi han skal nå bo i Amerika. Navnet de finner ut er Biff.

 

Det er også en sak med to karer (de var tre, men de drepte han ene) som skulle drepe en viktig person (husker ikke hvem) ved å plante en bombe som aktiveres av stemmen til han de skal drepe. Bomben blir lagt under rullestolen til en funksjonshemmet person som skal stå ved siden av han de skal drepe under talen hans. MacGyver, Penny og Biff greier selvfølgelig å stoppe det i siste liten etter at MacGyver redder Biff og Penny ut ifra en fryser ved hjelp av litt magnesium fra en rullestol og et jernrør. De var blitt stengt inne i fryseren av de som hadde plantet bomben. Grunnen til at de ble tatt var fordi at Penny hadde fått seg ny jobb som en "budbringer" av et slag og hadde gått inn i feil hus der hun så de to mennene (som plantet bomben) torturere en ukjent person (ved hjelp av høy lyd) inni en garasje. De hadde lett etter Penny og kidnappet henne og Biff fordi Biff var sammen med henne da de skulle kidnappe henne.

 

Litt dårlig formulert og litt feil rekkefølge, men det var det jeg husket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...