Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Faen, bare spørsmål jeg ikke husker/ikke kan svaret på. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Får se om jeg rekker det før herniol svarer Var det den "skatten" som viste seg å bare være korn? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) En inkaskatt (/maya?) i Peru et sted (hvis jeg husker rett, argh burde lese meg opp litt på det området) som MacGyver var med på å lete etter. Det var vel også noen opprørssoldater som var ute etter den for å finansiere statskuppet sitt eller noe. Eller er jeg totalt på villspor nå? edit: litt sen ja. Tyder på at jeg var på riktig spor da skatten jeg snakket om viste seg å være korn. Endret 3. februar 2009 av hernil Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Korn og inka-skatt er rett, Peru er rett, og selv om det ikke var med i spørsmålet, så er det rett det med at geriljaen ville finansiere virksomheten sin med skatten. Bruno kom med kornet to minutter før Hernil, men glemte å si noe om hvor skatten var (jeg hadde godtatt både svar som "latin-amerika" og "i et skattkammer bygd av maya-eller inka-indianere eller noe") så det stod så likt mellom dere at jeg trakk lodd - Bruno vant trekninga. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Er ikke enig. hernil får den (og får legge ut nytt spørsmål ) Bare postet fort fordi jeg så hernil skrev, men svaret til hernil var langt mer utfyllende.. Neste! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Beklager at jeg var litt sen. I samme episode var det en dame med MacGyver som hadde en forbindelse med en i geriljaen. Det hadde også skjedd noe mellom dem. Hvem var denne damen, hva var forbindelsen mellom henne og fyren fra geriljaen og hva hadde skjedd mellom dem? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Litt komplisert det her. Men, det var en en arkeologiprofessor som hadde lett etter skatten. Han var drept. Damen var professorens datter, og videreførte skattejakten. De hadde også med en lokal guide, hans far var drept samtidig. Geriljalederen var mistenkt for drapene, og ville ha tak i skatten. Sannsynligvis hadde alle disse involverte inkludert Mac vært med på feltarbeide for professoren tidligere og vært kolleger og gode venner, men så hadde en av dem blitt grådig, eller fått den ideen at kan kunne drepe litt og ta skatten "på vegne av sitt folk" som i hans øyne var representert av geriljaen? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Lederen (Enrique) av det de først anså som fienden (geriljaen) var ikke så ond allikevel; han hadde ikke drept faren. Enrique var også en tidligere venn av Mac og dama, og ble venn med dem igjen på ny i løpet av episoden da de skjønte at han ikke var så gal som de skulle ha det til. Det var derimot de "goodguysa" som Mac og dama var sammen med i utgangspunktet som brått skulle stjele skatten på slutten av episoden. Såvidt jeg kan huske... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Svinks var innpå det, men det var nok -Teddy- som svarte best på spørsmålet. Han får ta neste. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Meningen var egentlig bare å utfylle Svinks, men whatever, beklager Svinky Hva var egentlig oppdraget til Mac i "The Golden Triangle"? EDIT: Dette er episoden med opiumhøsting og sekvensen der Mac bindes fast for å dø i solen. Endret 5. februar 2009 av -Teddy- Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 ^fmj skammer seg for at han glemte å stille nytt spørsmål. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det var noe med et amerikansk militært fly som hadde styrtet, og Mac fikk i oppdrag å hente noe i flyet som ikke skulle falle i feil hender. Nå er det gått et døgn, så jeg sjekket nettet: Det han skulle hente var en beholder med et giftig pulver. Mente serieskaperne å antyde at USA drev med kjemiske eller biologiske våpen? Landet var Burma. Og noen som kommer for å hente pulver ut av styrtede fly, mistenkes lett for å være konkurrenter i narkotrafikken. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Riktig. Det første du skrev passet bedre med GX-1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hva vil det si å "telle treff"? På engelsk "counting coup"? Og hva har dette med MacGyver å gjøre; i hvilken episode ser vi noen gjøre dette? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det vil si å bare fornedre mostanderen i stedet for å drepe/skade. Typisk bare tappe buen på skulderen til motstanderen i stedet for å skyte pilen gjennom hodet på'n. White Cloud gjorde dette i slutten av episoden Trail of Tears etter mye om og men fordi han feiltolket Standing Wolfs budskap. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Korrekt! Episoden handler forøvrig om indianere og et elektrisitetsfirma og landrettigheter. Var det i denne episoden Mac påviste at ei elv var blitt flytta ved å se på gamle kart? Endret 7. februar 2009 av Svinks Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Kan ta litt mer fra samme episode: Hva var hovedargumentene til forsvarer og fornærmede i rettssaken rundt strømlinjene på Bitter Flats? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 At det skulle i gjennom et indianerreservat og at kartet ikke stemte med det opprinnelige kartet som var forandret... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det var vel egentlig problemstillingen, og sistnevnte informasjon fant de ut helt mot slutten av episoden. Jeg er mer på jakt etter hva de forskjellige partene argumenterte med i starten av episoden da de var i rettssalen. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Lite pågang her. Likeste er vell å komme med lette spørsmål slik at flere hiver seg med ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå