Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En inkaskatt (/maya?) i Peru et sted (hvis jeg husker rett, argh burde lese meg opp litt på det området) som MacGyver var med på å lete etter. Det var vel også noen opprørssoldater som var ute etter den for å finansiere statskuppet sitt eller noe.

 

Eller er jeg totalt på villspor nå? :)

 

edit: litt sen ja. :p Tyder på at jeg var på riktig spor da skatten jeg snakket om viste seg å være korn.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Korn og inka-skatt er rett, Peru er rett, og selv om det ikke var med i spørsmålet, så er det rett det med at geriljaen ville finansiere virksomheten sin med skatten.

 

Bruno kom med kornet to minutter før Hernil, men glemte å si noe om hvor skatten var (jeg hadde godtatt både svar som "latin-amerika" og "i et skattkammer bygd av maya-eller inka-indianere eller noe") så det stod så likt mellom dere at jeg trakk lodd - Bruno vant trekninga.

Lenke til kommentar

Litt komplisert det her. Men, det var en en arkeologiprofessor som hadde lett etter skatten. Han var drept. Damen var professorens datter, og videreførte skattejakten. De hadde også med en lokal guide, hans far var drept samtidig. Geriljalederen var mistenkt for drapene, og ville ha tak i skatten.

 

Sannsynligvis hadde alle disse involverte inkludert Mac vært med på feltarbeide for professoren tidligere og vært kolleger og gode venner, men så hadde en av dem blitt grådig, eller fått den ideen at kan kunne drepe litt og ta skatten "på vegne av sitt folk" som i hans øyne var representert av geriljaen?

Lenke til kommentar

Lederen (Enrique) av det de først anså som fienden (geriljaen) var ikke så ond allikevel; han hadde ikke drept faren. Enrique var også en tidligere venn av Mac og dama, og ble venn med dem igjen på ny i løpet av episoden da de skjønte at han ikke var så gal som de skulle ha det til. Det var derimot de "goodguysa" som Mac og dama var sammen med i utgangspunktet som brått skulle stjele skatten på slutten av episoden.

 

Såvidt jeg kan huske...

Lenke til kommentar

Det var noe med et amerikansk militært fly som hadde styrtet, og Mac fikk i oppdrag å hente noe i flyet som ikke skulle falle i feil hender.

 

Nå er det gått et døgn, så jeg sjekket nettet: Det han skulle hente var en beholder med et giftig pulver. Mente serieskaperne å antyde at USA drev med kjemiske eller biologiske våpen? ;) Landet var Burma. Og noen som kommer for å hente pulver ut av styrtede fly, mistenkes lett for å være konkurrenter i narkotrafikken.

Lenke til kommentar

Det vil si å bare fornedre mostanderen i stedet for å drepe/skade. Typisk bare tappe buen på skulderen til motstanderen i stedet for å skyte pilen gjennom hodet på'n.

 

White Cloud gjorde dette i slutten av episoden Trail of Tears etter mye om og men fordi han feiltolket Standing Wolfs budskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...