Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke var MacGyver på tv i dag. Syklet hjem så fort jeg kunne, men det var en eller annen Australsk dramaserie (ikke H&A) ... :-/

Tv2 Zebra :)

Men da så :) Greit å bruke spisodene man ser samme dag til å lage detaljspørsmål :p

 

Neste spørsmål:

MacGyver åpner hengelåser endel ganger i løpet av alle sesongene uten nøkkel. Nevn to eksempler som ikke er "dirking".

Lenke til kommentar

Ke? Nåvel, jeg kommer på en cool måte å åpne lås på: Kjøle den ned med freongassen fra et kjøleskap så metallet blir sprøtt og lett å knekke. Men det var en låsebolt i en lås innebygget i celledør, ikke hengelås?

 

Angående Murdoc - han kjørte vel utfor et stup i en rosa jeep i siste episode han var med. Mac stod på kanten av stupet, Murdoc ville kjøre ham ned, men Mac hoppa til side akkurat tidsnok.

Lenke til kommentar
Ke? Nåvel, jeg kommer på en cool måte å åpne lås på: Kjøle den ned med freongassen fra et kjøleskap så metallet blir sprøtt og lett å knekke. Men det var en låsebolt i en lås innebygget i celledør, ikke hengelås?

 

Angående Murdoc - han kjørte vel utfor et stup i en rosa jeep i siste episode han var med. Mac stod på kanten av stupet, Murdoc ville kjøre ham ned, men Mac hoppa til side akkurat tidsnok.

Det stemmer, mener det var hengelås, men... Han varmet vel også opp metallet på hengelåsen der Biff og Penny var innelåst slik at låsen gikk opp.

 

Det stemmer ja, visste det var en jeg hadde glemt...

 

Neste!

Lenke til kommentar

Det er blitt stillere her etter at Mac ble forvist til en B-kanal - jeg er kanskje ikke aleine om å ikke få han inn lenger? :(

 

Men juleferien er i alle fall over, jeg er ikke lenger på farten med modem og lånt telefonkontakt, og jeg prøver om det er interesse for et nytt spørsmål:

 

Vi vet at Mac før serien startet har vært aktiv, ja sannsynligvis profesjonell, i minst to sportgrener: Hvilke?

 

I tillegg kan dere hvis dere vil gjerne ramse opp all amatøridrett og sporty fritidsaktiviteter vi har sett eller hørt ham drive med, men begge de profesjonelle sportene jeg tenker på bør være med for å få svaret godkjent. :)

Lenke til kommentar

Ishockeyspiller (ble vel aldri profesjonell, men kunne blitt) og racerkjører. I tillegg har han drevet med fjellklatring og er en skikkelig friluftsperson, med tanke på hvordan han kan finne frem diverse steder våger jeg meg til å tippe at han har drevet noe med orientering også. Mener også å huske at han dykker-sertifikat, men er ikke sikker på den.

Lenke til kommentar

Hockey og racerbil, korrekt. Bilkjøringa var "nøtta", da det kun er med i en episode. :thumbup:

 

Om hockey fra http://www.macgyveronline.com/pages/timeline.html:

1967

Mac's chances for the '68 Olympic hockey team and playing pro are ruined in a hockey related accident

Jeg tolket det først som at han var proff fram til ulykka. Men nærmere ettertanke minner meg om at det var strenge krav til å være amatør for å delta i OL på 70-tallet, og sannsynligvis også i Grenoble-OL.

 

Og i tillegg til de andre fritidsaktivitetene du nevner: Ski (alpin), maraton, hanggliding, og 'hiking', men å gå lange turer i skogen og fjellet er jo noe vi i Norge bare gjør, uten å tenke på det som en sport. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...