Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Snakker vi sjakk i en Bulgarsk park aka den første episoden med Penny Parker? Den episoden har blitt nevnt mye her, men husker aldri navnet Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Han brakk armen i et fall da han sto på ski i alpene (husker ikke om det var ferie eller oppdrag). Episoden heter vel "Every time she smiles". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Evertime she smiles *Banke inn i hodet*. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Han brakk armen i et fall da han sto på ski i alpene (husker ikke om det var ferie eller oppdrag). Det stemmer, værsågod neste, det blir Hernil som først nevnte skiulykka? Episoden heter vel "Every time she smiles". Ja, jeg trodde bildet og sjakk i parken var fra "Thieves of Budapest", men der jok jeg feil. Det dreier seg om å få mikrofilmer ut av øst-Europa i begge. http://www.rusted-crush.com/macgyver/season1d.html#ep16 Episode #016: Every Time She SmilesOriginal Air Date: February 19, 1986 In Bulgaria, MacGyver meets a contact in a park, and over a game of chess, the contact gives MacGyver microfilm. Later, as Mac stands in line at the airport, a chatty American woman named Penny Parker strikes up a conversation. Ja, det var ferie: Fra samme kilde: MacGyver: I learned something up in the Swiss Alps: I just shouldn't go skiing without a parachute. Kinda busted up my vacation. And my hand. Nå kommer det ikke flere endringer. Endret 7. desember 2008 av Svinks Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) I en episode som gikk for ikke så lenge siden var MacGyver på besøk hos en gammel venninne for å se hvorfor et møte mellom naturvernerne og tømmerhoggerne som Phoenix-stiftelsen hadde organisert hadde blitt avlyst. I den episoden er det en fyr som tvinger eieren av et av firmaene som driver skoghogst til å selge noe tømmeret til han sånn at han kan ta det med videre til **** der det er stor etterspørsel etter god tømmer. Hva skal det stå istedet for stjernene, hvorfor hadde eieren i utgangspunktet ikke lov til å selge tømmeret til den fyren og på hvilken måte tvang fyren eieren til å selge tømmeret til han? Endret 7. desember 2008 av hernil Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg så ikke episoden Log jam(?) denne gangen, men her er hva jeg husker: De hogde i gammel skog som mange mener er verneverdig, og derfor hadde de vel restriksjoner på hvor mye de kunne hogge. Muligens også eksportforbud, men jeg tror tingen var at ved å hogge "svart" og smugle det ut av landet, kunne de hogge mer enn de hadde tillatelse til, uten at det vistes i regnskaper, loggbøker, og statistikker på det innenlandske markedet. Tømmeret skulle skipes til Asia: Japan eller Hong Kong eller et sted med stygg mafia. Jeg husker ikke om eieren ble truet med pistol, eller om det var nok at noen tatoverte asiater så truende på ham. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Det er nok ikke helt riktig, det er en del du nevner som kunne vært, men du har nok glemt en del avgjørende (for spørsmålene) detaljer. edit: Det er riktig episode i hvert fall da. Endret 7. desember 2008 av hernil Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Fint, da har jeg forhåpentligvis satt noen andre på sporet av de rette svarene. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Japan. Ikke lov å selge helt tømmer til utlandet. Yakuza choppe Foxworth i småbiter, i tillegg til at de kan ta over selskapet hans på et øyeblikk fordi de kjøpte han ut av økonomiske problemer. Øver til eksamen, ikke tid til å legge ut nytt, forslår Svinks ^^ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Grunnen til at de ikke kunne selge tømmeret til utlandet var at det var hogd i en nasjonalpark, ergo utspilte episoden seg i en. Japan er riktig og "forhandlingsfordelen" også. Spørsmål går videre til Svinks. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Greit, jeg har sjekket introen fra forskjellige sesonger på nettet, og det ser ut til at scenen med at Mac spiser is er med fra begynnelse til slutt. Hva ser vi bakgrunnen mens han spiser isen sin? Og er det samme opptak/scene med is-spising de bruker i de tidlige og de seine sesongene? Hvis dette er for lett, kan dere i tillegg si hva slags is han spiser. Og om det går lang tid uten at noen har svaret, så kan dere gjerne sjekke nettet, men da bør dere poste linken til et sted alle introene ligger. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 @hernil: Nasjonalpark? Hvem sier det/når? Mac: "Why doesn't Glass get his logs from here?" Jack: "He can't! See, it's illegal to export whole logs from public forest service land" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Lyskryss og en bil som kjører forbi, kroneis vanilje og kaanskje jordbær. Kan godt være at jeg er på villspor Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har alltid sett for meg softis m/ sjokoladestrø jeg da, men det er mye mulig påvirket av egne is-preferanser Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Mener at det blir snakket om en nasjonalpark, men kanskje jeg tar feil? Når det gjelder softis så er det ganske lokalt har jeg følelsen av. Har i hvert fall ikke sett "skikkelig" softis andre steder enn Norge (og muligens andre land i norden). Mulig det kommer etterhvert, men tviler i hvert fall på at det var det på den tiden MacGyver ble spilt inn. Dog har finner man alltids noe som ligner på softis, men som smaker helt annerledes. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Lyskryss og en bil som kjører forbi, kroneis vanilje og kaanskje jordbær. Kan godt være at jeg er på villspor Du er på rett spor, det er is på kjeks, ser ut som vanilje, ikke helt greit å si om det er softice eller kuleis. Og et lyskryss (trafikklys) i bakgrunnen. I de fire første sesongene. Men i de siste sesongene, som de som er sendt i det siste, er isen definitivt kuleis, og muligens litt mer rosa. Ser vi fortsatt et trafikklys i bakgrunnen? Endret 7. desember 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Manuzet Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 når han spiser av isen: nei viss eg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Noen som så på i dag, og fikk med seg hva jeg har sladdet på det ene bildet? Hvis ikke noen kommer med en ganske korrekt beskrivelse, kan TomHel som nevnte lyskrysset gå videre. Og alle anbefales å ta en titt her, her er det mye artig: http://www.macgyveronline.com/pages/openingcredits.html Endret 8. desember 2008 av Svinks Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Antar det er TomHel du tenker på? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Antar det er TomHel du tenker på? Beklager, rettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå