Svinks Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Nå nærmer vi oss, Sier de første ordene (som jeg husker de): Is that a ........................" OK, setningen var litt lenger: - Is that a frown I see, mister [navnet på ex-soldaten]? Muligens "I see" var "I sense". Han sier dette til ex-soldaten etter at Mac og ungdommene har overtalt ham til å delta i husmorgymnastikk med bøy og tøy. Og MacGyvers aller siste "replikk" var et artig smil. Frown er forøvrig et ansiktsutrykk, rynkete øyebryn etc, som viser at noen synes at noe er overraskende eller dumt, ikke helt som det skal være. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Ja, godkjenner den. Mener det var "Is that a frown I see on your face mister Haines?" Blir litt usikker når det er noen dager siden jeg så den, men det var hvertfall noe i den duren. Neste! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Jeg tok en titt på videoen: - Is that a frown I sense, Mr Hines? Like før sier Hines til MacGyver: - ' that a frown I notice on your forehead, Mr. MacGyver? Men nå, ny oppgave. I samme episode gjør Mac, med god hjelp av Hines, en macgyverisme han også gjorde i første sesong. Hva tenker jeg på, og hvor var han første gang han gjorde dette? (Hint kommer, hvis dette blir for vagt.) Endret 6. desember 2008 av Svinks Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Er det når han lager kroner på stroppen man bruker til å starte gressklipperen med og fisker opp "låsen" som blokker døda i garasjen til Husker Ikke? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Nei, jeg tenkte på en annen, som går på å bruke noe Mac ikke liker å bruke til det de er tenkt til. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Aha, maskinpistol som skiftenøkkel? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Aha, maskinpistol som skiftenøkkel? Akkurat, og så var spørsmålet hvor han var første gang vi så han gjøre dette (og uttalte at det var første gang han var glad for å ha et skytevåpen). Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Flame's End, skrur opp en manuell kjøleventil på toppen av reaktoren. Om riktig kan Bruno ta neste =) Endret 6. desember 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ja, det er riktig. Han besøker en gammel flamme, Amy, som han en gang i tiden skulle reist ut i verden med, men hun valgte å bli og tok jobb på et atomkraftverk. Nå er det trøbbel på atomkraftverket, noen har stjålet nok uran til å lage en atombombe. Og tyven, en studiekamerat av dem går langt for ikke å bli tatt, og Mac og Amy må redde verket fra nedsmelting. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Flame's End, skrur opp en manuell kjøleventil på toppen av reaktoren.Om riktig kan Bruno ta neste =) Ta neste du, litt tom for ideer. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) MacGyver har skutt med skytevåpen to ganger. Hvilke typer våpen ble brukt, hva var navnet på sendingen det skjedde det i, og hva var årsaken til avfyringen? EDIT: Tror ikke denne er tatt... Endret 6. desember 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Han skjøt i opening gambiten til piloten, mot andre mennesker, ga dekning til han som han skulle befri fra buret. Våpenet var Kalashnikov AK47? Like etter brukte han en signalpistol som bremserakett da de hoppet ut fra klippen. Eneste andre gang jeg kan huske at han har skutt, er i svarthvitt-tilbakeblikkene i Blood Brothers, der han var 12-13-år, og han og kameratene hadde spleiset på kuler til revolveren til en av fedrene deres. Ellers kan jeg ikke huske noen ganger at Mac har holdt våpen i hendene og skutt, bare brukt våpen som skrunøkkel. Våpen kan ha vært med i andre Macgyverismer for å åpne/lage hull i ting og skape avledninger, det var vel noe i Golden Triangle med å skyte etter dekkene på bilene til fiender ved hjelp av våpen festet til noen snører. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Han har skutt en gang til, men du får aldri sett klippet om du kjøper alle sesongene hver for seg. Du har vel forsåvidt rett i at det ligger i kortene at han skjøt i Blood Brothers, dermed vet vi at det har skjedd to ganger. Det var dog ikke denne jeg var på jakt etter. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Han har skutt en gang til, men du får aldri sett klippet om du kjøper alle sesongene hver for seg. Sikter du til noe i en av de to langfilmene som vel kom to år etter at serien var slutt, og som muligens er med i en supersamling med DVD-er? Av de har jeg bare sett den med Atlantis, og kun en gang. Der skjedde det mye artig, men kan ikke huske at Mac skjøt. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 ...dermed stiller jeg spørsmål fra den eneste MacGyver-sendingen du ikke har sett Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 OK, jeg svarer at han sannsynligvis skjøt i Trail to doomsday. Jeg tror Trail to doomsday gikk på TV2 Zebra i høst. Jeg fikk ikke med med meg den, dessverre. Ikke er den lansert på DVD aleine heller, bare som en del av en pappeske med alle sesongene og begge filmene, men den ser ut til å være ganske utsolgt de stedene jeg sjekket - for alt jeg vet er den kanskje ikke utgitt for vår sone engang? Er det den du har? En siste mulighet er "sjørøvervika" og tilsvarende steder, og det er ikke noe for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Med andre ord, Trail To Doomsday. Er så lenge siden jeg så den, husker bare noe med at Macgyver reiste til England også ble far og datter skutt osv. Too late, og ja, de har gått på zebraen noen ganger. Endret 7. desember 2008 av Slettet-EIV2CS Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Han skyter med en bazooka i lost treasure of Atlantis når de rømmer fra en militær installasjon på balkan. Endret 7. desember 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Svinks får ta neste, selv om jeg ikke har fått svar på i hvilken setting han skjøt. SPOILER, hvordan skytingen foregikk: Han ble "testet" av en slags gjeng der de prøvde å drepe han. Mac utmanøvret dem og fikk beskjed om å drepe den siste karen han la i bakken med en maskinpistol for å bevise seg verdig elns. Mac skyter i stedet en sirkel rundt lederen (som gav beskjeden) og sier at han aldri ville være med i en slik barnslig gjeng som dreper sine egne. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hvorfor har Mac gips på armen på dette bildet? Endret 7. desember 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå