Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Every Time She Smiles: Arrestert på flyplassen fordi Penny la en spesielt verdifull ring i lomma hans.

Rush to Judgement: Arrestert for å ha brutt reglene mtp jurybestemmelser. 2500$ kausjon.

The Odd Triple: Arrestert for å ha medvirket til ran/smugling av dyrebare smykker. Blir truet med elektrosjokktortur.

Bitter Harvest: For å ha deltatt i en demonstrasjon som etterhvert ble voldelig. MacGyver deltok egentlig ikke, han skulle bare hjelpe noen.

The Visitor: For å ha vært for mange ganger ute på jordet til den bonden, altså innbrudd på eiendommen. Egentlig hadde han ikke vært der siden han fikk advarselen, men bonden ringte inn til politiet for å holde han unna etter anbefalning fra "romvesnene".

Jerico Games: Noen andre forkledde seg som MacGyver og drepte en annen person. MacGyver blir arrestert, men kommer seg løs allerede i politibilen.

Mer på-kanten tilfeller, men fremdeles av myndigheter e.l. og ikke bare Murdoc som låser han inne i et rom:

Simulerer galskap og blir låst inne med en rekke andre eksentriske mennesker. Han skulle redde ut en fange fra en fløy i Prisoner of Conscience.

Tatt til fange i Bushmaster etter å ha vært i tottene på politiet/grensekontrollen, er de ikke så nøye med rettssystemet der han er...

Jack in the Box: Tatt til fange fordi han kjente Jack Dalton. Ond Sherrif som bruker fanger til å arbeide i gruvene / lete etter koffert full av penger.

Lenke til kommentar

Fantastisk! Er lista komplett hvis man føyer til the escape i første sesong der han lar seg overtale av ei pen dame på misjonsbarnehjem i nord-Afrika til å få broren hennes, angivelig en misjonærlege, ut av fengsel? Der ble han arrestert ved å blande seg borti når politiet plagde en gateselger.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Mye mulig, jeg kommer ikke på flere her og nå :wee:

Jeg tok vel fem-seks stykker jeg kom på først, før jeg så gjennom alle episodenenavnene i jakt etter flere tilfeller jeg kunne ha utelatt.

Nytt detaljspørsmål: Hva gjør Mac helt eksakt for å bli arrestert i "The Escape"? Senere snakker Mac med han ene hyggelige fyren i fengselet om hva han ble arrestert for. Han påpeker at det var en dum ting å gjøre eller noe i den duren, hva svarer Mac?

Lenke til kommentar
Nytt detaljspørsmål: Hva gjør Mac helt eksakt for å bli arrestert i "The Escape"?

Det er vanskelig når det er så detaljert, men jeg får prøve: Som sagt: Han ble arrestert ved å blande seg borti når politiet plagde en gateselger. Han gikk vel neppe så langt som å gripe inn med hendene, men kanskje han sa noe om demokrati kontra politistat?

Senere snakker Mac med han ene hyggelige fyren i fengselet om hva han ble arrestert for. Han påpeker at det var en dum ting å gjøre eller noe i den duren, hva svarer Mac?

Siden han ville arresteres for å komme på innsiden av fengselet, kan han ha sagt neida, det funka helt etter planen. Eller han kunne ha jatta med for å skjule sin agenda, ja det var kjempedumt, og med referanse til de tre typene amerikanere som er i fengselet der (narko, spioner og gærninger) jeg var gæærn.

Men mest typisk Mac ville vel være kanskje, vi får se...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Om Teddy snakker om det episoden når de flykter i en sykebil som Mac fikler med noen ledninger nede med gassen for å starte så:

Han sier "Gratulerer, karer", eller noe slikt også mikser han en shake med noe og spruter det i øynene på de. De banker Macgyver og setter han i fengsel.

Btw samme episode de later som de er gifte på en "piknik"?

Lenke til kommentar

#1: MacGyver går først bort til politiet etter at de har plaget/sparket gateselgeren. Da roser han dem og sier at det er flott at det blir gjort noe bra med skattepengene. Han vil feire en velgjort jobb ved å kjøpe to brus elns til dem. Mac tar en i hver hånd, rister dem og slipper opp tomlene så væsken spruter ut på politimennene.

#2:

Hyggelige karen: "Noble, but foolish, wouldn't you say?"

Mac svarer: "Yeah, but it sure felt great!"

Ingen av dere har vel svart helt riktig, men jeg føler dere er inne på det begge to. Jeg husket begge disse hendelsene godt selv, mulig jeg har sett episoden litt for mange ganger (som med resten av episodene...).

Det er forresten ingen sykebiler i denne episoden, mulig du tenker på "For Love or Money", TomHel? Her fikser Mac først en 2CV ved å banke under dashbordet. Senere i episoden gjør Diana (er dette dekknavnet eller det faktiske?) det samme med en sykebil. Dette er episoden der mac bruker nitroglysering fra nitroglyseringtabletter til å sprenge seg ut av sykehuset og redde Dubschec eller hvordan nå enn navnet skrives... ... samt at de er på piknik.

Tenker jeg sier førstemann til mølla av dere to til neste spørsmål :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Da så ;)

På nyhetene ser jeg Hassan (offer for klasebombe). Når vi er inne på Hassan:

Hva kaller vi hodeplagget hans, og hva er det siste som skjer i episoden?

Ja, det er den episoden når et tog blir stoppet av egentlig snille personer som virker som terrorister.

Lenke til kommentar

De som ville stoppe toget for å drepe noen som hadde solgt dem dårlig medisin (hevn for de som hadde dødd til tross for eller på grunn av medisinen) hadde vel gjerne turban på hodet?

Og det som skjer aller sist er vel at par av passasjerene melder seg til å jobbe som lege og sykepleier på landsbyens sykestue?

Lenke til kommentar

Er noe om at det kun er for kamuflasje og å gli inn i mengden... Det kommer tydelig fram at Mac ikke liker dress / smoking.

Prøver meg jeg, litt gjetting: "Camouflage. It's only to mingle, I'd rather wear a potato bag"

EDIT: Damn, det var svaret til MacGyver jeg prøvde meg på. :p Jeg vet allerede hva Pete sa rett etterpå, googla det rett etter at jeg hadde postet...

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Replikkoppgaver er vanskelige. Eller så er det liten trafikk her. Jeg får gi dere litt mer:

- Thanks for wearing a shirt and tie. Looks great. Can't talk you into a ???????, can I?

Pete Thornton in The Negotiator.

Hvilket ord skal byttes ut med spørsmålstegnene?

Lenke til kommentar
Replikkoppgaver er vanskelige. Eller så er det liten trafikk her. Jeg får gi dere litt mer:

- Thanks for wearing a shirt and tie. Looks great. Can't talk you into a ???????, can I?

Pete Thornton in The Negotiator.

Hvilket ord skal byttes ut med spørsmålstegnene?

haircut !

Så epidosen for noen få dager siden, så til og med jeg bør kunne huske det :) (håper jeg da)

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at det er min tur?

Datospørsmål, men den er kanskje for vrien? I en episode hvor man feiret Mac's bursdag, så leverer Mac inn sin oppsigelse... hvilken dato står det på oppsigelsen?

Hvis rett dato glimrer med sitt fravær i løpet av en håndfull svar, så kan man vel godta rett måned og årstall (egentlig hater jeg datospørsmål selv, men har dårlig fantasi for øyeblikket:p)

Lenke til kommentar

Ja, det er din tur, og vi har i en tidligere oppgave vært inne på bursdagen hans. Jeg tror det var den 23. et eller annet, januar, februar eller mars. De valgte sannsynligvis ikke samme dato i denne episoden som det som stod i passet hans i episoden i første sesong der han møtte Penny Parker? Året episoden ble sendt, tja, 1989? Mac skal være født i 1951.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...