Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Ja, det var EMP-en jeg siktet til. Javel, han begynte å feilsøke før han ble tatt til fange? Jeg trodde han ante at dette var i overkant vanskelig og gikk rett fra bilen, og så støtte på slemmingene, men jeg husker heldigvis ikke alt. :)

PS: Kunne han klart å fikse den om han hadde fått arbeidsro? Noen som vet hvor ille det er når noe blir slått ut av elektromagnetisk puls - begynner ting å virke når EMP-en skrus av, eller svis en masse komponenter slik at Mac måtte hatt ikke bare binders og tape for å fikse det, men en hel elektronikkfabrikk?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er forgasser kunne han sikkert fikset det etter å ha improvisert litt som vanlig (selv om dette sikkert ikke er mulig å gjøre i løpet av fem minutter med en binders RL), men om det er innsprøytning tror jeg Mac hadde tatt seg vann over hodet...

Uansett:

Hvilke(t) uttrykk er det kidnapperne bruker i dagens episode som gjør MacGyver mistenksom på at det har noe å gjøre med farens tidligere forretningsforbindelser? (Hearts of Steel)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Det er en kombinasjon av svaret til bruno99 og hernil. Jeg var hovedsaklig på jakt etter "Vi har aksjemajoriteten" (We have the leverage), som kidnapperne fikk Ingrid til å fortelle dem etter at de brukte henne som avledningsmanøver for å ta Lisa. Det andre var "(...) but you've never played by the rules (...)", som helt riktig ble sagt over telefon.

Hernil var nærmest det jeg var på jakt etter, så du får ta neste! :)

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å lage en litt uvanlig oppgave. Jeg vil anta at (i likhet med meg) så begynner en del av dere å tenke på en litt uvanlig måte etterhvert som man ser nok MacGyver. For eksempel kan det hende jeg ser meg om etter alternative utganger når jeg kommer inn i et rom eller etter ting som kan brukes til diverse MacGyver-isme i forskjellige situasjoner. Derfor blir oppgaven å tenke ut en måte å komme seg ut av "kottet" Lisa ble stengt inn i. Det er en ganske løs oppgave da vi ikke fikk så mye informasjon om hva som var der inne og det er lov til å anta at det er en del ting der (for eksempel kjemikalier ol.). Døren er låst utenfra med hengelås og dåra er vel ganske solid. For enkelthetens skyld kan vi anta at hengslene er på innsiden (noe jeg tror de faktisk var).

Neste spørsmål går til den som har det beste forslaget av de 4 første. 4 er bare for å sette en grense, hvis det kommer flere innen en rimelig liten periode (eller neste gang jeg sjekker tråden) vil de være med i "konkurransen".

Lenke til kommentar

i. Så ut som et vaktmesterkott e.l. såvidt jeg kan huske, mye mulig det var en baufil e.l. der inne. Foreslår i såfall å sage over hengsleakslingene på midten og spasere ut...

ii. Hvis ikke er slike dører ofte laget i forholdsvis tynne metallplater (minns det var metalldør), da kan man jo også hogge seg vei ut med en øks.

iii. MacGyver ville vel fylt døra med sveisegass om den var hul, for så å tenne på med ei lyspære.

iv. Det kom lys inn dit utenifra, kan være at det ikke var værre enn å knuse glasset i vinduet og krabbe ut. Ville i så fall rensket det først ved å knyte genseren elns rundt handa og dra vekk restene av det knuste glasset fra vinduskarmen slik Mac gjorde i Piloten.

EDIT: Har forøvrig med meg min Victorinox Huntsman overalt, lurer på om jeg skal begynne å ta med meg en rull ståltråd eller litt gaffa også. Bruker SAK'en daglig (aner ikke hvordan jeg klarte meg uten tidligere!), merker også at jeg ofte kunne hatt bruk for teip. :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Egentlig vanskelig oppgave, dessuten finnes det en tråd som heter "hva ville MacGyver gjort".

Når jeg ikke aner hva som r i rommet blir det lit vanskelig. Jeg tror jeg ville sett om det var en brannalarm et sted i rommet og om det var mulig og få fyr/skape røyk på en måte slik at jeg kunne utløse alarmen...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Egentlig vanskelig oppgave, dessuten finnes det en tråd som heter "hva ville MacGyver gjort".

Når jeg ikke aner hva som r i rommet blir det lit vanskelig. Jeg tror jeg ville sett om det var en brannalarm et sted i rommet og om det var mulig og få fyr/skape røyk på en måte slik at jeg kunne utløse alarmen...

Visste ikke om den tråden. Joda det er en ganske vanskelig oppgave, men som sagt så står man ganske fritt til å anta hva som finnes der.

Kommer til å avgjøre i løpet av en eller to timers tid så det er på tide å klekke ut noe glupt noe.

\\ Er "How do they do it" - Victorinox på Discovery channel om 2 min :wee:

Kom 2 min for sent, men fikk da med meg litt. Takker for tipset. :)

Morsomt at de beholder hemmeligheten bak slipingen av bladet.

Lenke til kommentar

Oppgaven var sikkert ikke dum, men kanskje det ikke er så mange som både har sett episoden og lest oppgaven? Selv var jeg på jobb, mens opptakeren skulle ta opp MacGyver. Da jeg kom hjem, viste det seg at den bare hadde fått med seg de siste sju minuttene. :( Og det var akkurat nok til å konstatere at det fortsatt finnes episoder jeg aldri har sett. :D

Lenke til kommentar

Noen som kan oppsummere rettssaken i mandagens episode (Rush to Judgement)?

Hva hadde skjedd, hvem siktes for hva, hvem hadde egentlig gjort det og hva var motivet?

EDIT: Om noen ikke husker episoden så er dette episoden der MacGyver sitter i juryen i en rettssak. Han sniker seg ut (hacker brusautomaten for å distrahere vakten) for å finne egne bevis og møter fugledamen osv.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...