Ari Gold Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Good Knight Macgyver er en tredjedel Om det er rett, så er det en gammel trollmann som kjente forfaren til Macgyver, Angus Macgyver. Vi møter han i drømmene til Macgyver. edit: Det var en dobbelepisode, er det en eller to? Good Knight MacGyver er en dobbeltepisode, part 1 og 2. Honest Abe er den den andre episoden jeg var ute etter. Neste spørsmål går til deg TomHel Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Merlin spilte i 3 episoder, hva heter de? Merlin var da bare med i to episoder, nemlig de to delene av dobbeltepisoden good knight MacGyver? Men skuespilleren Time Winters var også ambulansemann i nåtid på slutten av den siste av disse, og spilte også diktator Peugot i honest Abe. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ahh, sorry, min feil! Men jeg godtar svaret til TomHel siden det var jeg som hadde tatt feil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Passed by!!! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tolker det dithen at du gir oppgaven videre. I såfall er det på tide med en ny oppgave: Fortell litt om forholdet mellom datteren og faren i episoden Bushmaster; hva trodde de om hverandre, og hva gikk misforståelsen ut på? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Han trodde at hun likte å løpe i skogen og leke krig, og hun trodde at han ønsket seg en sønn i stedet for datter? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 ... og begge to hadde egentlig feil Next! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Så da var bushmaster den episoden jeg trodde hvor ei jente lurer seg med på et redningsoppdrag - kan noen nevne et par macgyverismer, gjerne som har med bil å gjøre, fra den episoden? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Skal se hvor mange jeg kommer på... Bil-Macgyverisms: #1 Han tetter radiatoren med eggehvite fra hønsene tvers over veien #2 Han setter bilen på skinnene fordi den mangler dekk og han kjenner igjen sporvidden fra sin egen Wrangler #3 Han lager en fin miksbombe av alle sakene dattera hadde lurt med seg; ammunisjon, granater, våpen osv i en bensinkanne med bensin. Han setter fyr på denne ved å skrape en jernstang mot skinnene og holde et tørkle elns i nærheten slik at den tar fyr av gnistene. Mac kaster den mot bilen bak sekundet før den blir historie... Ellers frakter han freongass inn i cellen sin med en mus som han har latt løpe gjennom et hull med en tråd bundet til seg. Han bruker gassen til å fryse i stykker låsen. Tidligere i episoden kastet han vel også sand på en vifte og/eller i øynene på de som fant dem på bussen da dattera hadde glemt passet sitt... Endret 25. november 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Bravo! Så det med freongassen var også i den episoden? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jess Nevn fem (gjerne flere!) skuespillere som er blitt brukt til flere forskjellige roller i serien. Skuespillernavn, rollenavn eller beskrivelse av rollene om du ikke husker navnet holder. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) -Nikolai (russern og piedra) -En annen med lyst hår jeg ikke huker navnet på (også russer), spiller blandt annet i episoden der Mac møter Penny -Dana Elcar, Andy Colsn og Pete® -Murdoc i flere forkledninger (gjelder det ?) Da kan jeg jo nevne Mac som Dexter også, så det blir kanskje litt feil.. -Han med mør stemme og relativt gammel opptrer blandt annet som mafiaboss i episoden med de eldre damene og Mac har tråkket i en ulvesaks og i episoden med skistaven der han er veldig forkjølet. er nok en god del andre badguys også.. *tenke, tenke* Endret 25. november 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Prøver å lage meg en oversikt over alle som er gjenbrukt, men finner ikke ut alle selv Vi har jo også Nikki Carpenter som også spilte i Lost Love, Merlin som ble nevnt for noen sider siden (Peugot), Wilt Bozer som også spilte naboen hans. Uansett så er den godkjent selv om du egentlig mangler én Setter pris på om folk kommer på flere, selv om Bruno nå har neste spørsmål. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Husker hvertfall en til, han som spiller i episoden som har blitt tatt til fange i Colombia(?) og Mac lager et fly og flyr vekk, han spiller også i episoden der Mac drømmer seg tilbake til ville vesten og i "MacGyvers woman" mener også at makkeren hans i MacGyvers woman spiller i flere, men er usikker... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette var de jeg først kom på: Dana Elcar – Pete Thornton og Andy Colson Time Winters – Merlin og Peugot Elyssa Davalos – Lisa Kohler/Kosov og Nikki Carpenter Siden Bruno99 allerede har vunnet, sjekket jeg litt videre på nettet, disse husket jeg halvveis, men detaljer jeg måtte ta fra nettet er merket med (*). -Nikolai (russern og piedra) Major Nicolai Kosov, KGB-en som giftet seg med Lisa Kohler / Piedra, skuespilleren heter Anthony de Longis(*) -En annen med lyst hår jeg ikke huker navnet på (også russer), spiller blandt annet i episoden der Mac møter Penny Her sikter du sikkert til skuespilleren Kai Wulff, han hadde mange store roller. - Ikke russer, men Pennys kjæreste i Bulgaria(?) hvor han hadde en "government job", rollen het Stephan Frolov(*). - Han var også racerbilføreren Hans Visser, og - grisk arkeolog, Nicolas von Leer i en «indianajones»-episode (Eye of Osiris). - Han var også "Ladysmith" i neshorn-episoden.(*) Bestefaren til Maria Romburg, Otto Romburg, var samme man som Itzak (Izzy) Zimmer(*), gamlingen med fiolinen i Lost Amadeus? Skuespillerens navn: Milton Selzer(*) Trumbo var også en av slemmingene i The Negotiator, han som hyrte inn Deborah. Skuespillerens navn: David Ackroy(*) Kaj-Erik Eriksen spilte både en gutt i romferdsvindelepisoden og i amish-episoden. Ellers har de resirkulert en indianerhøvding et par ganger (samme høvding som døde på takterraseen til Dharma og Greg tror jeg), og han som alltid spiller japansk eller kinesisk skurk eller uærlig businesmann ikke bare i MacGyver men nesten alt som kommer fra Hollywood har vært med flere ganger. Tia Carrere har også vært med i to chinatown-episoder. Mange flere kan dere se på http://www.macgyveronline.com/pages/reoccuring.html Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Husker hvertfall en til, han som spiller i episoden som har blitt tatt til fange i Colombia(?) og Mac lager et fly og flyr vekk, han spiller også i episoden der Mac drømmer seg tilbake til ville vesten og i "MacGyvers woman" mener også at makkeren hans i MacGyvers woman spiller i flere, men er usikker... I begge western-episodene, Serenity og MacGyvers Women, er vel brødrene Wilt og Milt Bozer med. Og en av dem (Wilt?) er Macs nabo i båthavna i nåtid, og med i bl.a. fiolinpisoden. Men begge skuespillerne brukes også i andre roller. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Mange flere kan dere se på http://www.macgyveronline.com/pages/reoccuring.html Oi! Visste at det var mange som var blitt gjenbrukt, men SÅ omfattende hadde jeg ikke drømt om at det var. Ser det er mange veldig små roller jeg ikke har merket meg der. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 I episoden der Penny Parker jobber med en forestilling på et teater får hun et dikt med en kniv gjennom med teaterblod (hvis jeg ikke husker feil). Hva er den første setningen i diktet og hvordan finner MacGyver ut hvem som har skrevet det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Husker ingenting av episoden (om det er denne), bare dette: Han leser de første bokstavene i hver setning nedover = Murdoc. Det var noe med "Murder is in the air", som var "M"en osv. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Helt riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå