Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplysningene til Teddy står enkelte steder på nettet, men fødselsdagen til MacGyver er ikke helt entydig. Det står visstnok 23. januar 1951 i passet hans i episoden der han møter Penny Parker, (everytime she smiles) mens episoden der han feirer bursdagen (friends) ble sendt første gang 6. april. Og det kunne jo vært et hint, siden vi fikk vite at Penny hadde bursdag på halloween, i en episode som også ble sendt på hælluin første gang.

Så nei, denne oppgaven var ikke for lett, den er vel egentlig uløselig. ;)

Lenke til kommentar

Har visst blitt misledet av en quiz jeg tok en gang der rett svar var 23. mars. Ser jo at det står 23. januar opptill flere andre steder, også på imdb. Jeg stoler på passopplysningene hans. :)

Jeg blir borte for kvelden, og siden Svinks egentlig er førstemann ut med rett svar så er det vel hans tur uansett :wee:

Lenke til kommentar

Svaret ditt var godt, Teddy. Jeg antar at som en oppdiktet person ville de egentlig ikke gi ham en eksakt fødselsdag, og at de dermed ikke har vært helt konsekvente.

Men jeg kan godt ta en oppgave: Hva kalles hårfasongen til MacGyver? Jeg vil gjerne ha hva den kalles både på norsk, svensk og engelsk. :)

Lenke til kommentar

Vi kan vel godkjenne svaret til Bruno, i stedet for å vente på at noen leiter opp "hockeyfrilla" og "mullet" i leksikon eller ordbøker. Definisjonen på hockeysveis er forøvrig kort foran (og på toppen og sidene) og langt bak, populær blant hockeyspillere fordi de kunne være lange på håret uten å få håret foran øynene under kamp:

post90.jpg

MacGyver har dermed ikke alltid hatt hockeysveis. Denne er ikke mye lang bak:

001mac03.jpg

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Fant ut at det het hockeyfrilla på wikipedia, men siden jeg selv anser det som juks tenkte jeg noen andre kunne gjette.

Sikkert sett den før, men måtte legge den ut :) Legg merke til blikket til RDA når han synger :)

Neste: I episoden der Jack Dalton er flyger for en kvinnelig mange milliarder som har kjøpt noen dyre smykker blir de lurt og prøver å finne ut hvor hun kan ha tatt veien. Hvordan finner de det ut?

Lenke til kommentar

Jeg droppet visst å lese "og prøver å finne ut hvor hun kan ha tatt veien". :p

Uansett; Hun hadde sagt noe lignende i flyet: "(...) så skal jeg gå ned i vinkjelleren min og hente meg en flaske med (...)". Etter at hun ringte og bestilte helikopteret sitt tok det x antall minutter før det var på plass. Mac regnet med at helikopteret fløy i en gittt marsjhastighet og kalkulerte hvor langt det hadde fløyet. Dermed visste de omtrentlig hvor langt unna flyplassen skjulestedet måtte være. Tror også han så omtrentlig hvilken retning helikopteret kom fra. Dermed sjekket han bare om det fantes noen vingårder/vinkjellere i rett avstand og retning fra flyplassen, og det gjorde det jo. ;)

EDIT: Minns heliet kom fra nordøst

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

I episoden The Outsiders (episoden der Mac krasjer bilen og får bo hos Amiske folk) kommer det fram at William blir straffet for noe det Amiske folket ikke aksepterer.

Hva har han gjort galt, hvordan straffer de han, og hvordan/hvorfor endres deres forhold til han mot slutten av episoden?

EDIT:

Det stemmer ElvisTCB :)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

William har vært i byen og gått på kino og greier. De straffer han ved å fryse han ut, dvs. at de ikke kan snakke med han, noe som som skulle fortsette i et år til eller to... Forholdet endres nok pga. av enorme innsats for å redde de to barne (jeg ikke husker navnet på)...

Lenke til kommentar

Riktig.

Dette er også en straff som brukes i virkeligheten om man bryter amiske leveregler. Hvordan straffen utøves varierer noe fra samfunn til samfunn. Fram til de er 18-19 år kan de leve som vanlige mennesker i samfunnet, men ved den alderen skal de døpes (om de vil). Dette er nødvendig for at man skal kunne gifte seg som Amish. Amish er en retning innen protestantisk kristendom. Det er anslått at det finnes ~227 000 i Amerika og Canada.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...