Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker ikke papegøyene, men jeg forbinder av en eller annen grunn episoden Trumbos World med papegøyer, eller den typen søramerikansk regnskog der det gjerne er ville ara-papegøyer, er det den?

I den episoden treffer Mac en plantasjeeier i villmarka som heter Trumbo. Han trenger hjelp med å sveise noe, og Mac macgyveriserer sveiseutstyr med startkabler og mynter. Så kommer de virkelig store problemene: Enorme mengder sinte veldig maur eller noe småkryp. De mekker noe flammekaster-greier, men når dette ikke nytter lenger (tom for bensin?) må de åpne en demning for å drukne krypene. Mac sier hadet, og Trumbo ser det som en utfordring å bygge opp igjen plantasjen.

Men om det var disse maurene som skremte papegøyene, eller om vi skal til en helt annen latin-amerika-episode, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det var soldatmaurene som skremte papegøyene? Og så vidt jeg ser av nettet var det også dyr som ble skremt, det kan passe med maurhærer som eter alt de kommer over. Men dette er ikke oppgaven.

Oppgaven er: Hva dyrket Trumbo? Fortell gjerne også om hans personlighet, ble den påvirket av møtet med MacGyver?

Lenke til kommentar
Oppgaven er: Hva dyrket Trumbo? Fortell gjerne også om hans personlighet, ble den påvirket av møtet med MacGyver?

Og med "dyrket" sikter jeg ikke til en religion, ideologi eller noe sånn, men en plante som brukes som nærings- og nytelsesmiddel. :)

Tobakk? Var vel ganske tydelig at eieren Trumbo ble påvirket av møte med MacGyver, mulig jeg husker feil, men ble han truet med skytevåpen først, men reddet seg med at vannpumpen ikke hørtes bra ut og den trengte en ny pakning eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...