Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra svar Svinks, du får ta neste :)

Var i hovedsak Pilot, Golden, Budapest og Trumbo's jeg var på jakt etter.

Sesong tre og fire bruker forresten kortere introer på omkring 45 sekunder, mens de øvrige sesongene stort sett har introer på 1:10. Såvidt jeg kan se endres introen for hver sesong. Noen av klippene fra de nevnte episodene er med helt til sesong sju. :)

EDIT: Kunne også tatt med The Gauntlet, det er her han knyter fast noen belter fra rattet til girstanga.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

De bruker Golden Triangle flittig i introen, ja. Helikopterscenenene erlendo89 nevner er vel derfra. Men, det er vel logisk at da de første gang skulle lage introen, måtte de velge blant scener fra tidlig i første sesong, seinere scener var neppe filmet ennå. :)

Nytt spørsmål: Noen som kan gi en kort skildring av episoden Golden Triangle (episode to i sesong en, og uten å lese i episodeguider eller se DVD-er, opptak o.l. de første timene)?

Fortell gjerne ting som i hvilket land det foregår, hva Macs oppdrag er og hva han blir mistenkt for, hva skurken er og/eller driver med, og en macgyverisme eller tre.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Det er vel i episoden der en hel landsby bli utnyttet til å plante og høste opium av en tyrann som gjør dem vondt hvis de ikke følger ordrene. Om jeg ikke husker feil er det vel Burma eller evt, Bangladesh. MacGyver blir vel misstenkt for å være samerikansk spion og blir plassert i solen så han skal dø, men en ung gutt hjelper han og gir han kniven sin. MacGyver gir befolkningen tro på at de kan bli frie hvis de kjemper, noe de gjør og tilslutt klarer selv om det var sterk skepsis blandt befolkningen. Her har vi scenen i introen hvor tyrannen har montert automatvåpen på helikopteret så han kan bruke det til stridshelikopter.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Bruno, den er godkjent. :thumbup:

Det var Burma, og eneste å pirke litt på, MacGyver var der som spion. Eller i alle fall amerikansk agent som skulle redde ut noe dødelig gift fra et styrtet fly. Mens tyrannen, en general som driver med narkoproduksjon på si mistenker Mac for å være en konkurrerende narkosmugler elns...

Lenke til kommentar

Okei, han var spion såklart..

I en episode reiser MacGyver med fly med endel unge mennesker som tidligere var med i gjenger. Flyet styrter og det viser seg at han ene vil drepe en av de andre av dem siden han mener at han drepte broren hans. MacGyver snakker med han og forteller en historie fra da han var ung for å påpeke at han ikke kan vite at det faktisk var han andre som drepte broren hans.

Gjenfortell historien MacGyver forteller.

Lenke til kommentar

Det hele handler om at man ikke skal ta forhastede beslutninger basert på antagelser.

Mac forteller om en fyr på skolen som hadde skrytt av at han kunne dirke hvilke som helst låser. Det begynte å forsvinne ting fra skapene, og en dag var Macs lommekniv borte. Han var med en gang sikker på hvem som hadde tatt den, og brekker nesa hans. Han fikk tilbake lommekniven; den lå nemlig hjemme på pulten hans der han hadde lagt den fra seg.

Lenke til kommentar

... i motsetning til når jeg gjenforteller den mener du? :p

I episoden "Jack of Lies", der Jack drar med seg MacGyver på flytur for å redde en botaniker (som viser seg å være deres felles venn Mike), bruker Jack et uttrykk i forbindelse med at det slippes ut røyk fra motorene på flyet. Dette uttrykket gjentar Mac i slutten av episoden.

Hvilket uttrykk er jeg på jakt etter?

Lenke til kommentar
Episoden foregår på Little Haiti. MacGyver flytter inn her den siste sesongen.

Episoden heter "the 'hood", og handler om at han flytter inn i et nytt nabolag, ja. Location for det nye huset hans er i LA-bydelen Venice, dog ikke så strandnært som i første sesong. 20 og 21 på dette kartet. Om det i virkeligheten lever haitianske voodoo-prestinner, pengelense løsarbeidende manikyrdamer og grafittiartister i dette området vet jeg ikke.

Vi blir etterhvert godt kjent med Mama Lorraine og hennes religion. Temaet videre er mye gjeng- og undergrunnsmiljøer, og langt mindre av "vanlige" Phoenix-oppdrag.

Godt svar. Jeg trodde også at de introduserte en grafittiartist her som var svært sentral i en seinere episode, men etter å sjekket en episodeguide ser det ut til at jeg forvekslet "Robo" og "Lobo".

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...