Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns den ser veldig svart ut, de gangene den er ren. Ofte er den jo veldig skitten.

Det var et godt svar. Jeg var ute etter varianter av brun, brunoliven eller den i USA populære bilfargen "tan". Jeg sjekket endel bilder, og kom til at de har brukt både nesten svarte, grå jeeper, muligens med en grønntone, og mørkbrune jeeper. Men stort sett ser de brune ut pga alt støvet på dem.

Det er vanskelig å kåre en "vinner" her, kanskje blink-182 som sa "brun grønn" har lyst til å lage neste spørsmål?

Lenke til kommentar
Dexter Fillmore og James Bond er de eneste jeg kommer på i farta. Han presenterer seg veldig ofte som MacGyver, selv til folk som kanskje ikke burde vite det.

Føy til "Mechanic", da han infiltrerte en motorsykkelbande.

Men ellers kan jo også spørsmålet forståes som at man skal fram til "Mac" og "Bud" og sånt noe?

Lenke til kommentar

Det er stor variasjon i hvilke klipp som er med i MacGyver-introen fra sesong til sesong, men noen klipp har så godt som alltid vært med. Hvilke episoder er spesielt godt representert i introen gjennom syv sesonger med MacGyver?

Sidespørsmål som jeg er usikker på selv; hvilken episode er introklippet der MacGyver hopper ombord i en båt hentet fra?

Lenke til kommentar

Introen

-I det han gir passet sitt

-Der han speiler de blå laser strålene i heissjakten fra piloten

-Der han sveiser med en mynt

-Når Pete og Mac reiser seg opp etter at PF labratoriet har eksplodert

-Når han drar i den snoren som gjør at den livbåten(?)

sikkert endel flere som går i mange sesonger, men ikke som jeg kommer på i farta

Mener du når han håper av den båten? Det er ghost ship i så fall...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Det er stor variasjon i hvilke klipp som er med i MacGyver-introen fra sesong til sesong, men noen klipp har så godt som alltid vært med. Hvilke episoder er spesielt godt representert i introen gjennom syv sesonger med MacGyver?

Sidespørsmål som jeg er usikker på selv; hvilken episode er introklippet der MacGyver hopper ombord i en båt hentet fra?

Er det stor strøm, da vet jeg kanskje hvilken du mener.
Lenke til kommentar

@Bruno: Er på jakt etter noen episodenavn (fra første sesong), de er ganske velkjente... Nevn et par i tillegg til Piloten som du alt har nevnt så er den din :)

Nevnte scener er nogenlunde riktig, men det er enda noen til du kan legge til.

Er det stor strøm, da vet jeg kanskje hvilken du mener.

Vet ikke om det er stor strøm i vannet, men det sitter en fyr i båten som padler vekk fra Mac.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall fra første sesong - er det den episoden der han og ei fotografdame ruller i tønner? Nei, det er i opening gambiten til Trumbos World, Mac og en kvinnelig geoolog(?) hopper ned en bratt skrent mot ei elv, og opp i en flåte.

Myntsveisingen er også fra Trumbos World.

Det er også noe med rattet bundet med sykkelslanger på en skikkelig primitiv militær jeep, er det i episode to i første sesong, Golden Triangle?

Så spiser han is, er ikke det i Thieves of Budapest?

Og nedtellingsuret, skal tro om det er fra episoden med bombene på cruise-skipet, Countdown?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...