Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er morsommere når spørsmålene er noe mer konkrete, but give it a try.

Det handler vel i korte trekk om verdifulle baseball kort som blir stjålet og dalton brothers og moren blir satt på saken hjelper til. Mac Gyver opptrer som nerden Dexter og for å finne ut hvor de kriminelle holder til... Husker ikke så mange detaljer...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Har vel sett alle episodene rundt 10 ganger eller noe, enkelte episoder noe mindre. Har sett reprisene på TV2 siden de begynte å gå for sikkert seks år siden eller noe der omkring. :wee:

 

For å nå Morganas rike måtte MacGyver og Merlin gjennom en grotte, Merlin forteller MacGyver at grotten tidligere var tilholdsstedet til et fryktelig beist. Hva slags beist er dette, og hva heter det?

Lenke til kommentar

Caledonia, nå bedre kjent som Skottland :)

 

Caledonia is the Latin name given by the Roman Empire to a northern area of the island of Great Britain. The use of the name sometimes refers specifically to the area north of the Antonine Wall. The name represents that of a Pictish tribe, the 'Caledonii', one amongst several in the region, though perhaps the dominant tribe. Their name can be found in 'Dùn Chailleann', the Scottish Gaelic word for the town of Dunkeld, and 'Sìdh Chailleann' or Schiehallion, "Fairy [hill] of the Caledonians".

 

MacGyver kan bra mye han...

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Husker ikke nå hvilken film det var, men: Var det han Phoenix måtte bygge opp igjen bilen for, etter at MacGyver hadde brukt diverse deler av den for å stoppe forfølgerne?

Ja :) Husker heller ikke filmen, men husker mye fra episoden. Blandt annet når MacGyver prøver å fikse bilen og spør etter en penn og den arrogante Hollywood skuespilleren svarer: "Hvem er skal jeg skrive at autografen er til?".

Lenke til kommentar

June: Guy's going to be in a new picture.

MacGyver: That's terrific; what's it called?

Guy: Space Pirates.

[June looks at him in disbelief.]

Guy: It's supposed to be really, um . . . groovy.

June: "Space Pirates"?

Guy: That's just a working title, dear.

 

Dette fant jeg på http://www.rusted-crush.com/macgyver/season2c.html#ep32

 

Dersom space pirates er rett, skal jeg ta en oppgave hvor jeg tviler på at internett er til særlig hjelp. ;)

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...