bruno99 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Jepp. Var litt heldig med det spørsmålet. Skulle arbeide med en tekst i datatimen og valgte (naturligvis) MacGyver som tema så leste det for ikke så mange dagene siden Jeg er redd jeg må sende et nyt spørsmål til nestemann. Syntes egentlig det å lage et nytt spørsmål er litt av oppgaven du tar på deg ved å svare riktig, men for en gangs skyld må jeg gjøre det nå.. Neste! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg tar et spørsmål til: Hvilken forbindelse er det mellom MacGyver og byen Mission City? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er det så lett at han ble fødd der? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ja, født og oppvokst. Vi kan lese "Mission City" på bygrenseskilt og politiuniformer i episoden der han som som 12-åring drev blinkskyting som førte til at en kamerat døde, og han selv ble negativ til våpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 I hvilket land sitter menn og spiller sjakk i en park? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tro om det var i Ukraina? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er 99% sikker på at det var i Ungarn. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Og jeg er 97% sikker på at det var i Budapest, hovedstaden i Ungarn, i episoden thieves of Budapest, hvor jeg er 73% sikker på at han han får en mikrofilm i et lommeur fra en av sjakkspillerne, som så stjeles av ei sigøynerjente. Etter at han har fått igjen filmen er jeg 110% sikker på at Mac og sigøynerne rømmer over grensa i Minier. Endret 14. oktober 2008 av Svinks Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ...som er bilder, lånt/stjålet fra originalinspillingen av "The Italian Job"... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Visst noen er i tvil er det brunos tur. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 En veldig enkel en: Hva spiser macGyver i starten på episoden i Budapest? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 En veldig enkel en: Hva spiser macGyver i starten på episoden i Budapest? Er det med i introen? Iskrem? Kuleis på kjeks? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 I dag sendte de episoden der MacGyver måtte stille opp som racerfører etter at lagets egentlige fører havna på sykehus. Hva var spesielt med motoren i bilen, og hvem hadde utviklet den? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Den var vel av plast eller noe tror jeg (så ikke episoden i dag). Det var vel den opprinnelige føreren som hadde bygd den? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Plast er rett, og det er vel ganske riktig at den egentlige føreren er hjernen bak. Men tenketanken Phoenix Foundation er også sterkt involvert, både med investeringer og utvikling, og å selge motoren til bilindustrien etter at den har hatt suksess i billøpet. Phoenix må være en artig arbeidsplass med mulighet for varierte oppgaver. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 hernil neste Appropo Phoenix foundation. Noen som vet hvor phoenix foundation huset som de bruker i serien står? Og hva det heter. regner vel med at det står i LA, hadde vært kult å besøke det hvis jeg drar til Calefornia en dag Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Beklager, sein i avtrekkeren. Hva jobbet Pete med før han fikk jobb i Phoenix Foundation? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Både Pete og Mac arbeidet i DXS, department of external services, en slags CIA-liknende organisasjon som drev etterretning og smuglet bl.a. ut mikrofilmer og opposisjonelle fra østeuropeiske og søramerikanske diktaturer. Bygningen som ble brukt som Phoenix-bygningen ligger i Vancouver, hvor sesong tre til seks ble filmet. Sikkert verdt en tur, selv om det ikke er i California. Er det ikke et vinter-OL der om et og et halvt år? Endret 14. oktober 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå