Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.

Anbefalte innlegg

Noen hint: Gjengungdommer fra forskjellige gjenger, to av dem har lyst til å drepe hverandre, er på villmarkstur for å blir bedre mennesker. Når Mac kommer lager han brownies på bål for å skape god stemning. Når de skal flys ut får piloten hjerteattakk og dør bak spakene, men Mac klarer å lande på ei gresslette. Nesehjulet punkterer og radioen tar fyr.

Så må ungdommene og Mac samarbeide for å få flyet i lufta. Hva gjør de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer, Mac spikker en ski til å erstatte nesehjulet, så jeg godkjenner den, siden jeg blir borte fra nettet et par dager.

En av ungdommene lurer på hvordan de skal skaffe snø som skien kan gli på, da blir de satt til å lage ei renne med gjørme i som skien kan gli på.

Lenke til kommentar

Hans røsker en skinne ned fra taket, som han bruker som en renne fra en lyspære, og ned til låsen. Han hakker så løs en passende isbit, som han holder opp til lyspæra slik at den smelter. Vannet lar han renne ned denne skinnen, og inn i låsen, der vannet fryser og låsen brytes dermed opp.

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

MacGyver var på ett cruise skip, og hjalp til med å disarmere ett par bomber. Disse bombene hadde tre utløsningsmekanismer. Hva var de?

Tror den første var at de måtte fjerne et stoff med vakuumrør fra en beholder. Deretter måtte de nøytralisere tre-fire beholdere med en væske ved å bruke hel-melk slik at de kunne fjerne rammen rundt bomben. Den siste utløsningsmekanismen var hvis man trakk i feil plugg mellom den blå og den gule. Tror jeg?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Tror den første var at de måtte fjerne et stoff med vakuumrør fra en beholder. Deretter måtte de nøytralisere tre-fire beholdere med en væske ved å bruke hel-melk slik at de kunne fjerne rammen rundt bomben. Den siste utløsningsmekanismen var hvis man trakk i feil plugg mellom den blå og den gule. Tror jeg?

Det er nerme nok til at den godkjennes :)

Bombene stod under vakum, siden det var en beholder med fosfor på innsiden av bomba. Dersom dette kommer i kontakt med luft, vil det begynne å brenne, og en varmesensor i bomba vil så sette denne av. Dette skjer med den første bomba.

Etter dette hinderet var det en rekke (4) beholdere med syre, og for å kunne tappe dette av bomba må denne nøytraliseres først. Dette gjør de med low-fat milk (Altså, lettmelk). Sist, så er det to plugger, en blå og en gul, der de må trekke rett.

Neste spørsmål går til deg :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

I en episode hvor MacGyver må hjelpe en kompis å slukke en oljebrann, kjører de en lastebil til en gammel gruve for å hente noen kasser med dynamitt. På vei tilbake stopper bilen. Hva bruker MacGyver for å få start på motoren igjen?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...